Rondo na połączeniu DK47 z ul. Ustup już działa. Dzięki niemu poprawić ma się połączenie zakopianki z Ustupem i Harendą. Gotowa jest konstrukcja drugiego ronda – na skrzyżowaniu ul. Wojdyły z ul. Kasprowicza (DK47). W tym przypadku w tej chwili przygotowywana jest nawierzchnia wschodniej części, od strony torów. Będzie to rondo turbinowe, co, zdaniem drogowców, pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach: do centrum Zakopanego, Poronina i na Olczę. Roboty mają zakończyć się w listopadzie.
W ramach całej tej inwestycji za etap projektowy odpowiadało Zakopane, a budowa rond należy do GDDKiA.
Zakopianka, czyli trudny wjazd do Zakopanego
Zakopianka to popularna wśród kierowców nazwa trasy z Krakowa do Zakopanego. Stara przebiega drogą krajową nr 7, a dalej DK47, a nowe odcinki biegną wzdłuż S7, DK47.
Wykonane w latach 2020-2021 badania pokazały, iż każdego dnia do Zakopanego poprzez DK47-zakopiankę średnio wjeżdża prawie 21 tys. pojazdów. Jeszcze więcej aut jest w okresie turystycznym. GDDKiA tłumaczyła, iż ruch utrudnia wjazd na DK47 z ul. Wojdyły i ul. Ustup (to trasy gminne). Sytuację poprawić ma budowa właśnie tych dwóch rond.
Przeczytaj także: Zakopianka. Droga S7 Kraków–Myślenice. 8 przebiegów tuż-tuż