Zakończono budowę terminalu cargo na lotnisku w Świdniku. Obiekt z pozwoleniem na użytkowanie, otwarcie wkrótce

spottedlublin.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: Terminal cargo w Porcie Lotniczym Lublin | fot. Port Lotniczy Lublin


Port Lotniczy Lublin finalizuje przygotowania do oficjalnego otwarcia nowo wybudowanego terminalu cargo, który właśnie uzyskał pozwolenie na użytkowanie. Inwestycja pochłonęła blisko 18 milionów złotych.

Lotnisko w Świdniku z terminalem cargo

Inwestycję zrealizowało konsorcjum firm Zakład Budowlano-Sprzętowy Jacek Krzysiak z Łęcznej oraz Eleenergia z Lublina. Koszt prac wyniósł 17,8 mln złotych. W ramach zadania powstała hala magazynowo-przeładunkowa, budynek biurowy i plac manewrowy. Terminal cargo ma stanowić integralną część infrastruktury lubelskiego lotniska.

Terminal cargo ma powierzchnię blisko 2 tys. m kw. i wyposażony jest w specjalne pomieszczenia do obsługi towarów specjalnych. Hala magazynowo-przeładunkowa umożliwia obsługę do pięciu operacji lotniczych dziennie oraz jednorazowe składowanie około 10 tys. ton różnego rodzaju towarów, w tym produktów spożywczych.

Główną formą obsługi będzie RFS (Road Feeder Service), czyli transport towarów lotniczych ciężarówkami do samolotów na innych lotniskach. W terminalu cargo Portu Lotniczego Lublin przeprowadzane będzie także niezbędne sprawdzenie bezpieczeństwa tych towarów.

Wkrótce otwarcie

Port Lotniczy Lublin przekazał dobre informacje. We wtorek, 24 września, lotnisko otrzymało zgodę od organu nadzoru budowlanego na oddanie do użytkowania nowego terminala cargo. Terminal, który niedługo zostanie oficjalnie otwarty, znacząco przyczyni się do rozwoju regionalnego rynku przewozów towarowych i umożliwi obsługę różnorodnych ładunków, w tym żywności.

Wkrótce ogłoszona zostanie data ceremonii otwarcia, na którą zaproszeni będą przedstawiciele władz lokalnych oraz branży lotniczej.

Przypomnijmy, iż lotnisko w Świdniku posiada status lotniska międzynarodowego, które jest dostępne przez 24 godziny na dobę. Wyposażone jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. II), umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w trudnych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, co obejmuje maszyny o wielkości Boeing 767 oraz Airbus A310.

Idź do oryginalnego materiału