Edukacja od najmłodszych lat
Edukacja seksualna powinna zaczynać się już w przedszkolu, gdzie dzieci uczą się, iż mogą odmówić, jeżeli ktoś chce je dotykać. Nastolatkom wyjaśnia się, czym jest zgoda na kontakty seksualne, iż jest ona ważna tylko na dany moment i może być cofnięta. Edukacja powinna rozwijać empatię i uczyć, iż druga osoba może mieć inne potrzeby niż my.
Sawicki wskazuje, iż tradycyjna edukacja, skupiająca się na nauczaniu dziewcząt, jak unikać przemocy, prowadziła do obarczania ich odpowiedzialnością za przestępstwo. Zamiast tego należy edukować obie płcie, aby chłopcy również rozumieli, czego nie wolno im robić, i rozwijali empatię oraz szacunek dla innych. Sawicki podkreśla również potrzebę zmiany prawa, aby każde zachowanie seksualne wymagało wyraźnej zgody, co zminimalizowałoby przypadki przemocy seksualnej.
Nie powinniśmy traktować chłopców jako potencjalnych sprawców przemocy ani edukować ich w taki sposób, ponieważ mogliby uznać, iż przemoc jest częścią męskiej tożsamości. Edukacja seksualna powinna koncentrować się na wyjaśnianiu, czym jest seksualność, jakie są nasze potrzeby i granice, zamiast obawiać się, iż zbyt wcześnie obudzimy w nich potrzeby seksualne.