Wizz Air wprowadza zmiany. od dzisiaj zwrot kosztów za bilet nie będzie już tak hojny

g.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Fot. Cezary Aszkielowicz / Agencja Wyborcza.pl


Zamykając sezon wakacyjny, linie lotnicze Wizz Air zaskoczyły swoich klientów dość nieoczekiwanymi zmianami. Dotychczasowa polityka zwrotu kosztów została zrewolucjonizowana. Wbrew pozorom nie są to pozytywne unowocześnienia. Podróżujący utracili spory przywilej.
Osoby podróżujące samolotami doskonale wiedzą, iż przed każdym lotem należy zapoznać się z regulaminem, ponieważ przewoźnicy co jakiś czas zmieniają warunki przelotów. Tym razem sprawcami "zamieszania" są linie Wizz Air. Chodzi o politykę zwrotu kosztów za niewykorzystany bilet. Do tej pory istniała możliwość skorzystania z dwóch opcji umożliwiających odzyskanie pieniędzy. We wrześniu okazało się, iż ta oferta uległa zmianom.


REKLAMA


Zobacz wideo Blanka Lipińska psioczy na jedzenie w samolocie


Anulowanie lotu Wizz Air. Firma zmieniła politykę zwrotu kosztów
Długotrwałe opóźnienia lub odwołanie lotu mogą przytrafić się podróżującym niezależnie od wyboru linii lotniczej. Niemniej jednak turyści decydujący się na skorzystanie z usług Wizz Air mieli możliwość nie tylko domagać się zwrotu kosztów, ale także - przy użyciu aplikacji - skorzystać z dodatkowego bonusu 20 proc. Jak podaje serwis "Fly4free", ta opcja cieszyła się sporym zainteresowaniem, a choćby była chwalona przez pasażerów. Osoby posiadające konto Wizz w ten sposób odzyskiwały pieniądze za niewykorzystany lot z nawiązką. Tego typu rozwiązanie było również korzystne dla przewoźnika, ponieważ ulokowane na aplikacji pieniądze mogły być wykorzystane tylko w jego firmie. Nie wiedzieć czemu na początku września użytkownicy serwisu Wizz nagle zostali pozbawieni tej możliwości. W związku z napływającymi komentarzami ze strony niezadowolonych pasażerów, serwis podróżniczy "Fly4free" postanowił zapytać pracowników Wizz Air o przyczynę zmian polityki zwrotu kosztów.


Wizz Air: Zwrot na konto bankowe i nic ponadto. Klienci tracą dotychczasowy przywilej
Na stronie przewoźnika Wizz Air w zakładce dotyczącej zwrotów i uprawnień możemy przeczytać, iż klient ma prawo domagać się odszkodowania w następujących przypadkach:


kiedy dobrowolnie anuluje lot
linia lotnicza anuluje lot
opóźnienie lotu jest większe niż 5 godzin
pasażer otrzymał odmowę przyjęcia na pokład
śmierć członka rodziny


W każdej z tych sytuacji pasażer mógł skorzystać z dwóch opcji - 100 proc. zwrot pieniędzy na konto bankowe lub 120 proc. na konto Wizz. Jak już wspomnieliśmy, druga opcja nie tylko cieszyła się sporą popularnością, ale również była obopólnym porozumieniem, na którym każdy poniekąd korzystał. Klienci linii lotniczej o zmianach dowiedzieli się na podstawie własnego doświadczenia. Przewoźnik nie ogłosił oficjalnie wprowadzenia nowych zmian. Pracownicy portalu "Fly4free" postanowili skontaktować się z Wizz Air w tej sprawie. Na ten moment nie otrzymano żadnej odpowiedzi, jednak komentarze dotyczące zlikwidowania lubianej przez podróżujących opcji wciąż rosną w siłę.


Niestety mi też już ostatnio zaproponowali tylko 100 proc. zwrot na konto bankowe lub na konto Wizz Aira


Potwierdzam, tylko 100 proc. oddali za odwołany lot 09.09 do Tirany z Poznania


- piszą turyści na forum dyskusyjnym.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału