Waymo wysyła pojazdy autonomiczne do 10 nowych miast w 2025 r., Począwszy od Las Vegas i San Diego, spółka dzielona wyłącznie The Verge.
Pojazdy będą prowadzone manualnie, a operacje testowe niekoniecznie są prekursorem uruchomienia komercyjnej usługi robotaxi. (Nie są one również wykluczone z uruchomienia usługi.) Zamiast tego firma należąca do alfabetu uważa je „Wycieczki„Jako okazja, aby zobaczyć, jak dobrze jego system samodzielnego napędzania dostosowuje się do nowych lokalizacji o różnych warunkach pogodowych i regionalnych nawykach jazdy.
„Więc szukamy miejsc, które rzucą wyzwanie naszemu systemowi i wyglądają bardzo, bardzo różne”, powiedział Nick Rose, menedżer produktu dla wysiłków ekspansji Waymo. „Las Vegas jest dość interesujący, ponieważ, jeżeli kiedykolwiek byłeś w Vegas, jest to dość wyjątkowe wśród wielu miast”.
„Szukamy miejsc, które rzucą wyzwanie naszemu systemowi”
Las Vegas jest znany z gęstego ruchu i chaotycznych stref zrzutu poza hoteli i popularne kasyna wzdłuż paska. Ulice mają również tak zwane DOTY BOTTSzamiast pomalowanych linii linii, a układ ulicy jest często wyśmiewany jako absolutny bałagan. Kilku autonomicznych operatorów pojazdów już tam założyło sklep, w tym Zoox Amazon, który planuje uruchomić publiczną usługę przejazdu pod koniec tego roku.
Dla porównania, San Diego jest podobny do miast, w których Waymo już działa, powiedziała Rose. „Chcemy potwierdzić, iż system działa dobrze w San Diego bez mnóstwa wcześniejszych informacji na temat jazdy” – dodał.
Waymo powiedział, iż planuje uruchomić operacje robotaxi w Austin, AtlantaI Miami W najbliższej przyszłości. W zeszłym roku Waymo wysłał pojazdy do różne lokalizacjew tym Truckee w Kalifornii, Upstate New York i Michigan, w poszukiwaniu warunków pogodowych zimowych, w których można testować samochody robotów.
W tym roku tematem jest „uogólnienie”: jak dobrze pojazdy dostosowują się do nowych miast po przejechaniu dziesiątek milionów mil na podstawowych rynkach San Francisco, Phoenix i Los Angeles. Idealnie, firma stara się dojść do punktu, w którym może przynieść swoje pojazdy do nowego miasta i uruchomić robotaksi z minimalną ilością testów jako preambuły.
„Kiedy idziemy do nowego miasta w USA, są rzeczy, które są subtelnie inne” – powiedziała Rose. „Chcemy zobaczyć, jak dobrze kierowca działa na tych rzeczach po wyjęciu z pudełka bez konieczności przekwalifikowania lub dokonywania korekt”.
Jednym z przykładów jest sposób, w jaki pojazdy Waymo postrzegają pojazdy ratunkowe. Rose powiedziała, iż w San Francisco wyglądają subtelnie inaczej niż w Austin lub Los Angeles. Te podróże są okazją do aktualizacji systemu percepcji w celu uwzględnienia tych subtelnych różnic w pojazdach ratunkowych, a także innych lokalnych dziwactw. (Pojazdy Waymo czasami blokowały skrzyżowania lub utrudniały pojazdy ratownicze, ale niedawno firma uchwalił niezależną ocenę To okazało się, iż był biegły w wykrywaniu i reagowaniu na sytuacje awaryjne).
Waymo planuje wysłać mniej niż 10 pojazdów do każdego miasta, gdzie będą one manualnie prowadzone przez okres kilku miesięcy. Pojazdy będą trzymać się ruchliwych okręgów komercyjnych, ponieważ są to obszary, w których robotaksja Waymo najprawdopodobniej będzie działać.
Rose powiedziała, iż Waymo z góry dociera do urzędników w każdym z miast, w których planuje przetestować pojazdy. Nie ujawniłby nazwisk dodatkowych miast ani liczby mil Waymo, spróbuje zgromadzić się w każdym z nich. Ale powiedział, iż wystarczy, aby te podróże były przydatne.
„Ogólnym tematem jest zebranie wystarczającego doświadczenia w miejscu, w którym możemy uzyskać dość statystycznie istotne poczucie tego, jak dobrze uogólniamy, zwłaszcza te postrzeganie” – powiedział.