W symbiozie z SUV-ami. Recenzja Renaulta Symbioza

angora24.pl 2 miesięcy temu

Po kilku niedawnych premierach nie zwalniają tempa i właśnie pokazali następne auto. Symbioz jest już ósmym (!) tego typu samochodem w gamie Renault. Przedstawiciele marki twierdzą, iż najbardziej uniwersalnym i najbardziej sensownym dla czteroosobowych rodzin. Na razie reprezentant segmentu C pod maską może mieć jeden hybrydowy, 145-konny zestaw. Dostępne są także trzy wersje wyposażenia z nieprzesadnie wygórowanym cennikiem.

Na pozór wydaje się, iż to jakiś obłęd. Osiem „uterenowionych” samochodów w gamie?! jeżeli jednak bliżej przyjrzymy się ofercie Renault, można dojść do wniosku, iż w tym szaleństwie jest metoda. Udając się na prezentację prasową najmłodszego francuskiego dziecka, czyli Symbioza, byłem przekonany, iż jadę mierzyć się z czymś wtórnym. Niby nowym, a tak naprawdę tylko lekko przebranym starym znajomym. Pomyliłem się, bo Symbioz – mimo podobieństw do Captura – solidnie się od niego różni i należy go kojarzyć z większym rodzeństwem.

Warto uporządkować zależności i hierarchię we francuskiej rodzinie, bo sprawy wcale nie są oczywiste. Nowe Mégane i Scénic (notabene Europejski Samochód Roku 2024) ze swoimi dobrze znanymi poprzednikami, święcącymi rynkowe sukcesy w drugiej połowie lat 90., dzielą adekwatnie tylko nazwy. w tej chwili są dopracowanymi i przyjemnymi w obyciu elektrykami o podwyższonych nadwoziach. Z racji, iż są zasilane wyłącznie prądem, trudno liczyć na ich specjalną popularność. Zwłaszcza w Polsce. Co innego z hybrydami – także ze zwiększonym prześwitem nadwozia, jak przystało na obecne realia – dzięki którym Renault może się spodziewać zwiększonego ruchu w swoich salonach. Wyliczankę trzeba zacząć od Captura, czyli „miejskiego SUV-a”, jak opisuje go Renault. Przedstawiciel segmentu B sprzedaje się dobrze, a ostatnio przeszedł subtelny, ale potrzebny lifting. Dalej mamy Arkanę, czyli większe już auto, o nadwoziu określanym jako SUV coupe. To najtańszy na rynku przedstawiciel tej kategorii modnych i pożądanych samochodów. Następnie czeka większe, lepiej wykończone – a co za tym idzie droższe – trio. Austral, jego „przedłużony” brat Espace i Rafale. Ostatni z nich to flagowy okręt Francuzów, będący ich największą dumą. Nie tylko świetnie wygląda, ale odważnie aspiruje do segmentu premium. Gdzie zatem znaleźć jeszcze miejsce dla najgorętszej nowości, czyli Symbioza?

Fot. Maciej Woldan
Idź do oryginalnego materiału