W co zainwestowaliby przedsiębiorcy finansowy prezent od Mikołaja?

pracodawcagodnyzaufania.pl 1 tydzień temu

A gdyby tak do polskich przedsiębiorców przyszedł Mikołaj i sprezentował im 100 tys. zł?

Firma leasingowa EFL zapytała szefów mikro, małych i średnich biznesów, na co przeznaczyliby taki bonus finansowy. Priorytetową potrzebą okazuje się podniesienie komfortu życia.

Szefowie firm starają się jak najbardziej oddzielać tematy biznesowo-inwestycyjne od życia prywatnego

Tak wskazało 44 proc. przedstawicieli firm w Polsce. Kolejne na liście są podróże (15 proc.) i rozwój pasji (14 proc.). kilka osób wydałoby dodatkowe pieniądze na rozwój obecnego biznesu (9 proc.). Eksperci wskazują, iż przedsiębiorcy zdecydowanie chętniej „niezaplanowane przychody” wydaliby na przyjemności niż konkretne inwestycje jak nieruchomości, instrumenty finansowe czy przyszłość dzieci.

– Nie mieszkanie, akcje czy złoto. Na szczycie hierarchii potrzeb, które w pierwszej kolejności zaspokoiliby przedsiębiorcy, gdyby Mikołaj, Gwiazdor czy Śnieżynka byli tak hojni i sprezentowali 100 tys. zł w gotówce, znajduje się zadbanie o „strefę prywatną”. To może wskazywać na dwie ważne rzeczy. Po pierwsze, szefowie firm starają się jak najbardziej oddzielać tematy biznesowo-inwestycyjne od życia prywatnego. Po drugie, potrzeba zadbania najpierw o siebie tu i teraz jest zdecydowanie ważniejsza niż inwestowanie w biznes i przyszłość. To jest swego rodzaju przedsiębiorczy business-life balance. jeżeli przedsiębiorca w pierwszej kolejności nie zadba o siebie i swój dobrostan psychiczno-fizyczny, nie będzie w stanie efektywnie zarządzać swoim biznesem. W końcu bardzo często „ryba psuje się od głowy” – mówi Radosław Woźniak, prezes EFL.

W zależności od wielkości firmy

Warto zwrócić uwagę na różnice w celach biorąc pod uwagę wielkość przedsiębiorstwa. Po pierwsze, zarządzający największymi firmami (średnie – od 50 do 249 pracowników) rzadziej potrzebują pieniędzy na podniesienie komfortu życia (38 proc.) niż ich mniejsi „koledzy” – po 47 proc. wskazań wśród mikro i małych firm. Szefowie średnich biznesów częściej natomiast przeznaczyliby dodatkowe środki finansowe na podróże (21 proc. vs. 10 proc. mikro i 15 proc. małych firm) i pasje (18 proc. vs. 13 proc. mikro i 12 proc. małych firm).

Z kolei zarządzający mikro i małymi firmami częściej zainwestowaliby w obecny (odpowiednio 11 proc. i 9 proc.) lub nowy biznes (odpowiednio 10 proc. i 8 proc.).

Więcej: https://media.efl.pl/informacje/w-co-zainwestowaliby-przedsiebiorcy-gdyby-dostali-100-tys-zl-od-mikolaja-nieruchomosci-i-firma-sa-daleko
Idź do oryginalnego materiału