Ubierz swoją MARKĘ

businesswomanlife.pl 2 dni temu
Zdjęcie: Ubierz swoją MARKĘ


„TO JAK MY KOBIETY LUBIMY SIĘ ŁADNIE I EFEKTYWNIE UBRAĆ, TAK POWINNIŚMY
POSTRZEGAĆ MARKĘ. DOBRZE UBRANA MARKA ZWRÓCI NA SIEBIE UWAGĘ,
PRZYCIĄGNIE ODBIORCÓW I ZOSTANIE ZAPAMIĘTANA. DODATKOWO JAKOŚCIOWE
UBRANIA POZWOLĄ NAM NA PROFESJONALNY WYGLĄD, DZIĘKI CZEMU NASI
ODBIORCY BĘDĄ POSTRZEGAĆ NAS POWAŻNIE, ZATEM KOBIETY BIZNESU,
UBIERZCIE SWOJĄ MARKĘ W PORZĄDNE CIUCHY” – MÓWI JOANNA JUSUPOVIĆ,
ODPOWIEDZIALNA ZA IDENTYFIKACJĘ WIELU CZOŁOWYCH MAREK W POLSCE.

BWL: Identyfikacja wizualna marki to niezwykle istotny temat. Proszę powiedzieć, jakie najważniejsze elementy się na nią składają?
JJ: Podstawowe elementy graficzne to logo, w kilku wersjach: jedno do druku, inne na stronę internetową. Ważne jest też, aby logo było dobrze widoczne na różnych nośnikach. Kolejnym istotnym elementem jest paleta kolorów oraz typografia, które stanowią fundament do stworzenia identyfikacji wizualnej. Oprócz tego warto wspomnieć o elementach graficznych, takich jak ikony czy wzory, które mogą wspierać komunikację marki.


BWL: Czy firmy, które do Pani trafiają, są świadome swoich potrzeb?
JJ: Marki, które rozpoczynają ze mną współpracę, zwykle wiedzą, jaka jest ich grupa docelowa, co już stanowi spory krok naprzód. Znając swoją grupę odbiorców, możemy na przykład zastanowić się, czy logo ma być młodzieżowe, stonowane, minimalistyczne, czy może premium. Czasem jednak wymagają one pomocy w określeniu, jak najlepiej sprostać oczekiwaniom tej grupy. Tu można zauważyć różnice w poziomie zaawansowania w rozumieniu marketingu.


BWL: W jaki sposób identyfikacja wizualna może okazać się pomocna?
JJ: Dobrze zaprojektowana i przemyślana identyfikacja wizualna pozwala firmą trafić do wymarzonej grupy docelowej. Mówiąc w skrócie: profesjonalna identyfikacja wpływa na postrzeganie marki. Jest ona równie istotna, jak dobra strategia. jeżeli identyfikacja jest spójna i harmonijna, dotrze do wymarzonych klientów. choćby w doskonale opracowanej strategii, źle dobrana identyfikacja może sprawić, iż komunikacja nie trafi do odpowiednich odbiorców. Spójność to najważniejsze słowo. Warto także dodać, iż identyfikacja wizualna buduje zaufanie do marki, co jest niezbędne w dzisiejszym, przesyconym informacji świecie.

BWL: Jakie jest, Pani zdaniem, postrzeganie znaczenia identyfikacji wizualnej w Polsce? Czy firmy chętnie podejmują współpracę w tym zakresie?
JJ: Mogę powiedzieć, iż wiele osób podejmuje działania w tym kierunku, ale są też tacy, którzy uważają, iż wystarczy im logo. Czasami spotykam się z przekonaniem, iż powierzchowna estetyka jest wystarczająca, a to nieprawda. Zawsze proponuję kompleksowy plan identyfikacji, wsłuchując się w potrzeby klienta, bo to jego stawiam na pierwszym miejscu. W miarę jak rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, mam nadzieję, iż coraz więcej firm zrozumie, jak wielką rolę odgrywa spójna i przemyślana identyfikacja wizualna.


BWL: Musi mieć Pani głowę pełną pomysłów, być niezwykle kreatywna i sprawcza. Jak to się dzieje, iż proponuje Pani firmom najlepsze rozwiązania?
JJ: Wszystko bierze się z rozmowy i wysłuchania. Oprócz wykształcenia i doświadczenia, kiedy poznam markę od tzw. podszewki, jestem w stanie zaproponować wiele wartościowych rozwiązań. Kluczem jest także umiejętność dostrzegania niuansów w branży i analizowanie trendów, co pozwala mi tworzyć oryginalne i funkcjonalne koncepcje. Inspiruję się również różnymi kulturami i sztuką, co z całą pewnością poszerza moje horyzonty.


BWL: Czy w pewnym sensie wchodzi Pani w rolę psychologa?
JJ: Tak, wiem, co daną markę boli i działam w tym obszarze. Czasami marki muszą zmierzyć się z problemami, które choćby nie są na pierwszy rzut oka widoczne. Staram się nie tylko słuchać, ale także zadawać pytania, które pomagają zrozumieć głębsze potrzeby i ból, z jakim marka się boryka. Bycie psychologiem w tym kontekście oznacza także, iż muszę umieć wyczuć emocje i intencje działających w zespole klientów – to pozwala mi na dopasowanie rozwiązań do ich unikalnej sytuacji.

Idź do oryginalnego materiału