To SUV, który zapewni ci wyjątkowy komfort i luksus. Kosztuje przy tym tyle, iż aż kusi by go kupić

wrc.net.pl 3 godzin temu

Niektórzy w SUV-ach cenią sobie przede wszystkim komfort i wygodę podróżowania. Nie tylko na odcinkach krótszych, ale przede wszystkim na długich trasach. Chcemy jechać wygodnie, cieszyć się bogatym wyposażeniem, ciszą, znakomicie pracującymi systemami. Czy taki samochód klasy premium musi kosztować krocie? Patrząc na ten konkretny model – absolutnie nie. Wiele osób powiedziałoby wprost – to okazja.

Spis treści:

  • Znakomite wyposażenie i standard premium
  • Silniki, które budzą emocje
  • Ile dziś kosztuje?

Luksusowy SUV dziś do kupienia w śmiesznej cenie

Infiniti FX trafiło na rynek w 2003 roku. Jak powszechnie wiadomo, Infiniti jest marką, pod którą produkowane są luksusowe samochody koncernu Nissan, wiec samo to wiele nam mówi. FX był w uproszczeniu sportowym SUV-em premium. Wnętrze było wykończone skórą oraz miękkimi materiałami przyjemnymi w dotyku. Pojawiały się też drewniane wstawki. Fotele były regulowane elektrycznie, podgrzewane oraz wentylowane, z pamięcią ustawień. Nie brakowało też dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, czy zaawansowanego nagłośnienia.

fot. Infiniti

Pod wieloma względami Infiniti FX był samochodem luksusowym, typowym przedstawicielem klasy wyższej. Chodzi tutaj nie tylko o komfort, ale też o zaawansowane systemy bezpieczeństwa, asystentów jazdy, multimedia, czy inne detale, jak system bezkluczykowy. Stosunkowo gwałtownie pojawił się tutaj ekran dotykowy i sterowanie głosowe. Moglibyśmy się skupiać na takich detalach zdecydowanie dłużej, natomiast nie ma to większego sensu. Infiniti FX to po prostu znakomicie wyposażony, wygodny samochód w standardzie premium – i to bez względu na to, o której generacji tutaj mowa.

Na to też warto zwrócić uwagę

W pierwszej generacji dostępne były jednostki 3.5 V6 oraz 4.5 V8. Moc tej pierwszej to 283 konie, zaś tej drugiej aż 319 koni. Ten słabszy wariant był dostępny w opcji z napędem na tył, lub na cztery koła, natomiast mocniejszy wyłącznie z napędem na cztery koła. W drugiej generacji V6 zwiększyła pojemność do 3.7 i moc do 320 koni, zaś V8 miała już 5 litrów pojemności i 390 koni mocy. Dla tych ceniących sobie nieco bardziej oszczędną jazdę pojawił się też 3-litrowy diesel w V6, który generował moc rzędu 238 koni mechanicznych. Jak zatem widzimy, standard premium dotyczy tu nie tylko wyposażenia i komfortu, ale również silników i kwestii mechanicznych.

fot. Infiniti

Najtrudniej w tym wszystkim uwierzyć dziś w to, że Infiniti FX jesteśmy w stanie kupić już w cenie 25-30 tysięcy złotych. I mowa tutaj choćby o okolicach rocznika 2010. Weźmy pod uwagę, iż są na rynku używane SUV-y premium z podobnego rocznika, które nie mają ani tak bogatego wyposażenia, ani tak mocnych silnikach i potrafią kosztować przeszło 40 tysięcy złotych. Stosunek ceny do jakości w przypadku FX wydaje się naprawdę znakomity.

Zdjęcia: Infiniti

Idź do oryginalnego materiału