Komunikacja miejska to jedna z najwygodniejszych form transportu. Za zaledwie kilka złotych można dojechać w niemal każdą okolicę, co jest dużym udogodnieniem zwłaszcza w większych miastach. Problem może jednak stanowić czas przejazdu. Niektóre trasy są bardzo długie, a przejazd z pętli do pętli może zająć choćby ponad godzinę. Tak jest w przypadku pewnej warszawskiej linii tramwajowej. To najdłuższa taka trasa w stolicy.
REKLAMA
Zobacz wideo Podziemny tramwaj do Warszawy Zachodniej
Jaka jest najdłuższa trasa tramwajowa w Warszawie? Podróż trwa ponad godzinę
jeżeli chcesz zrobić sobie tanią wycieczkę objazdową po Warszawie, wsiądź do tramwaju numer 17. To najdłuższa linia tramwajowa w stolicy, bowiem ma aż 23,4 kilometry. Startuje z przystanku PKP Służewiec, a następnie prowadzi przez Mokotów, Śródmieście, Wolę, Żoliborz i Bielany. Następnie przeprawia się na drugą stronę Wisły mostem Północnym i dociera na Białołękę. Kurs kończy się na przystanku Winnica 05. Łącznie jest to 49 przystanków, a czas przejazdu wynosi według rozkładu aż 66 minut.
jeżeli w najbliższym czasie planujesz podróż tą linią, to weź pod uwagę aktualny remont torowiska trwający od 22 marca do 25 maja. Jak czytamy na stronie TVN24, z uwagi na prace budowlane wymuszono przerwę w kursowaniu tramwajów w ciągu al. Jana Pawła II i Popiełuszki na odcinku pomiędzy przystankami Metro Marymont i Rondo Radosława. Tramwaj numer 17 jeździ zatem z al. Jana Pawła II ulicą Stawki, dalej Andersa, Mickiewicza, Słowackiego do Marymonckiej i wraca do swojej stałej trasy.
Zobacz też: Ten odcinkowy pomiar prędkości to postrach kierowców. W ciągu roku zarejestrowano tu 81 tys. wykroczeń
Tramwaj 17 Warszawa: przystanki. Tak zmieniał się rozkład przez lata
Co ciekawe, warszawska "siedemnastka" jest nie tylko najdłuższą linią w stolicy, ale też jedną z najstarszych. Kursuje bowiem po ulicach miasta od ponad 100 lat. Tramwaj z tym numerem po raz pierwszy wyjechał z zajezdni 17 sierpnia 1908 roku. Jak czytamy na stronie trasbus.com, była to dwunasta linia tramwaju elektrycznego łączącego Muranów z Ochotą. Kursował wówczas od Dworca Gdańskiego, przez między innymi plac Muranowski, plac Teatralny, Krakowskie Przedmieście i Marszałkowską. Linia kończyła się na przystanku Towarowa. Trasa była wydłużana z biegiem lat aż do powstania warszawskiego. Z powodu działań wojennych i zniszczonej trakcji została zawieszona do 9 maja 1946 roku. Po tej dacie nie otrzymała jednak stałej trasy. Z uwagi na konieczność odbudowy miasta, nieustannie zmieniano rozkład dla "siedemnastki" i kilkukrotnie ją zawieszano.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.