Wymagania klientów nieustannie rosną, a ocenie podlegają nie tylko produkty bądź usługi, jakie oferuje firma. Liczy się także wygodna i szybka obsługa. Z tego względu przedsiębiorcy muszą nieustannie podnosić standardy i wdrażać innowacyjne rozwiązania. Wśród tych, jakie kupujący z pewnością docenią, jest udostępnienie płatności bezgotówkowych.
Transakcje bezgotówkowe nie są nowym rozwiązaniem, bo znane są od lat. Istotne jest jednak to, iż ich popularność nieustannie rośnie. Potwierdza to raport przygotowany dla PolCard form Fiserv, z którego wynika, iż liczba Polaków regularnie korzystających z transakcji bezgotówkowych zwiększyła się o 5 proc. w stosunku do roku 2022, a jednym z aspektów, jakie przyczyniają się do utrzymania tendencji wzrostowej, jest szybkość obsługi, którą docenia każdy klient.
Jak terminal płatniczy wpływa na obsługę klienta?
Nikt nie lubi stać w długiej kolejce. Wywołuje to frustrację, zniechęcenie i wpływa na ocenę jakości obsługi. o ile przy stanowisku kasowym znajduje się terminal płatniczy, kolejka będzie krótsza, ponieważ płatności będą przebiegały szybciej. Klienci nie będą musieli szukać gotówki, ani też czekać aż kasjer odliczy resztę. Aby sfinalizować transakcję, wystarczy przyłożyć kartę płatniczą bądź telefon do urządzenia. Co ważne, dzięki możliwości integracji kasy lub systemu kasowego z terminalem płatniczym płatności będą przebiegać jeszcze sprawniej, bo kwota automatycznie będzie przesyłana do terminala.
Jest to również skuteczny sposób na eliminację błędów, co jest istotne zarówno dla kasjera, jak i kupującego. Warto zwrócić uwagę na jeszcze inną kwestię – każdy lubi mieć wybór. Udostępniając płatności bezgotówkowe, dajemy klientowi wybór między dokonaniem transakcji gotówkowo i bezgotówkowo. Dzięki temu, iż może on sam zdecydować o sposobie finalizacji zakupu, odczuwana przez niego satysfakcja może być większa.
Przyjmuj płatności bezgotówkowe w dowolnym miejscu
Obsługa klienta nie zawsze odbywa się przy stanowisku kasowym. Wiele firm z sektora usług, przyjmuje płatności w miejscu, w którym jest klient, na przykład w jego domu. Wtedy dobrym rozwiązaniem jest wyposażenie firmy w mobilne urządzenie jak terminal Ingenico Move 3500. Jest lekki, poręczny i idealnie sprawdzi się m.in. w firmach kurierskich, kosmetycznych i restauracjach (płatność przy stoliku).
Poszerzenie oferty dzięki terminalowi
Terminal płatniczy posłuży również do rozszerzenia oferty o nowe usługi. Dzięki niemu możliwe jest m.in. doładowanie telefonu, wpłata lub wypłata gotówki na kartę. Klienci będą zadowoleni z możliwości skorzystania usług dodatkowych w trakcie podczas płatności za zakupy. . Z kolei przedsiębiorca zyska możliwość dosprzedaży nowych produktów i zwiększenia zysków.
Inne powody, dla których warto mieć terminal
Poza zwiększeniem jakości obsługi klienta terminale płatnicze są atrakcyjnym rozwiązaniem także z innych powodów. Firmy używające terminali płatniczych mogą skorzystać z dodatkowej ulgi podatkowej. Jej kwota to 1 tys. zł lub 2,5 tys. zł rocznie w zależności od tego, czy firma jest zobowiązana do posiadania kasy fiskalnej. Ponadto, jeżeli firma do tej pory nie miała terminala, może przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa i otrzymać terminal za 0 zł. Uczestnictwo w Programie jest bezpłatne, a przedsiębiorca nie będzie ponosił kosztów do czasu osiągnięcia obrotu na terminalu w wys. 100 tys. zł w skali 12 miesięcy.
Dla zachowania konkurencyjnej pozycji na rynku przedsiębiorcy powinni podążać za trendami, potrzebami klientów i podnosić jakość obsługi. Pomocne w tym są terminale płatnicze, które nie tylko wpłyną na satysfakcję klientów, ale pomogą zwiększyć dochody.