Taniec relacji i podwójne znaczenia: Answear.com odkrywa nową odsłonę mody na jesień i zimę 2025

miumag.pl 2 godzin temu
Jesień w Warszawie pachnie wilgotnym powietrzem, a miasto pulsuje rytmem nowych premier. W najnowszej odsłonie kampanii Answear.com „Ubierz życie w to, co cenne” moda staje się językiem relacji i emocji. W dwóch poetyckich spotach ubrania nie są jedynie tłem – stają się bohaterami tańca, katalizatorami bliskości i symbolami tego, co niewidoczne, ale głęboko odczuwalne.


W artykule znajdziesz:


jak biała koszula i koronkowa sukienka stały się protagonistami tanecznej historii,


dlaczego Answear redefiniuje znaczenie ubrań w relacjach międzyludzkich,


kto stoi za kreacją artystyczną kampanii, od choreografii po stylizacje,


refleksję, jak moda AW25 staje się językiem emocji, a nie tylko estetyki.


Ubrania jako bohaterowie intymności


W pierwszym spocie, osadzonym w hotelowej scenerii, biała koszula Paul Smith i koronkowa sukienka Twinset tańczą własną historię bliskości. Nie są tylko materiałem i formą – stają się metaforą intymności, gry spojrzeń i gestów.


„Nie potrzebujesz jej, by się ubrać. Potrzebujesz jej, by dać się rozebrać”


– prowokacyjne hasło kampanii przenosi ubrania na zupełnie inny poziom. Moda staje się tu językiem pożądania i delikatności, materialnym medium dla niewypowiedzianych emocji.


Drugi spot wyprowadza nas w miejską przestrzeń – do parku, gdzie wełniany płaszcz Patrizia Pepe dołącza do dynamicznej choreografii dwójki tancerzy. To nie tylko scena, ale dialog ruchu, w którym ubranie odgrywa rolę trzeciego bohatera.


„Nie potrzebujesz go, żeby było ci ciepło. Potrzebujesz go, żeby poczuć ciepło”


– hasło, które redefiniuje funkcję garderoby. Ciepło staje się tu nie fizycznym stanem, ale emocjonalnym doświadczeniem.


Answear
Międzynarodowy zespół twórczy


Za wizualną intensywność spotów odpowiada reżyserka Adi Halfin, znana z filmowego języka pełnego sensualności, oraz choreografka Emilie Leriche, która zbudowała układ taneczny balansujący między intymnością a ekspresją. Na ekranie pojawiają się twarze rozpoznawalne i świeże: Mathilde Lin (znana z teledysku Harry’ego Stylesa „As It Was”) i David Lagerqvist w hotelowej narracji, a także Angele Villanueva Jara – finalistka „You Can Dance” – i Mermoz Melchior w miejskim spektaklu.


Stylizacje stworzył Łukasz Witek z zespołu Answear.com, kreatywną koncepcję opracowała agencja Saatchi & Saatchi, a całość zrealizował dom produkcyjny Shootme przy współpracy mediowej Starcom.


[wideo]


Moda jako język emocji


Moda w kampanii Answear.com nie jest tylko narzędziem kreowania wizerunku – staje się językiem, który mówi o tym, co w nas najdelikatniejsze i najbardziej intymne. Koszula czy płaszcz nie istnieją tu jako przedmioty użytkowe, ale jako nośniki znaczeń: mogą być obietnicą bliskości, świadectwem wolności, a czasem wspomnieniem, które zostaje w pamięci na lata.


„W tej kampanii mówimy o tym, iż jeden przedmiot może mieć wiele znaczeń – w zależności od tego, kto go nosi i w jakich okolicznościach. Tak jak relacje między ludźmi mają różne odcienie i barwy, tak samo nasze ubrania zyskują nowe wymiary w zależności od kontekstu.”
– podkreśla Marta Sawicka, Dyrektor Marketingu Wizerunkowego Answear.com.


Przekaz kampanii jest więc dwoisty: ubrania otulają ciało, ale przede wszystkim otulają emocje. To, co zakładamy, staje się przedłużeniem naszej historii – niewidzialnym listem, który wysyłamy światu. Raz opowiada o tęsknocie, innym razem o sile. Czasem staje się językiem miłości, a czasem deklaracją niezależności. W tym sensie kampania „Ubierz życie w to, co cenne” redefiniuje modę – nie jako coś, co mamy na sobie, ale jako coś, co mamy w sobie.


Komunikacja kampanii rozpocznie się 22 września 2025 na wszystkich 12 rynkach europejskich na których działa marka.


Answear
Idź do oryginalnego materiału