Dział mody i urody Victorii Beckham zdołał odrobić zeszłoroczne straty, ponieważ sprzedaż wzrosła o 52% do 89 mln funtów.
Firma podała, iż sprzedaż wzrosła w Internecie, w jej flagowym sklepie w Mayfair w centrum Londynu oraz za pośrednictwem hurtowni, co pomogło zmniejszyć straty w 2023 r. do 200 000 funtów z 900 000 funtów w roku poprzednim.
Wzrost sprzedaży w Victoria Beckham Ltd jest następstwem reorganizacji marki – obejmującej ekspansję na wyroby skórzane i kosmetyki – od czasu, gdy grupa private equity NEO zainwestowała w 2017 r. 30 mln funtów w zamian za nieujawniony, ale znaczący udział mniejszościowy.
Po trudnym roku 2022 Victoria, jej mąż, były angielski piłkarz David i NEO wpłacili 6,9 mln funtów na utrzymanie firmy na rynku.
Ubiegłoroczna ekspansja na nowe obszary produkcyjne pomogła Beckhamowi wyprzedzić wiele marek dóbr luksusowych, które ucierpiały z powodu rosnących stóp procentowych i spowolnienia gospodarczego w Chinach, które negatywnie wpłynęło na rynek.
Moda konkuruje także z podróżami i innymi doświadczeniami o część domowego budżetu.
Była gwiazda Spice Girl wypuściła swoją pierwszą kolekcję mody w 2008 roku, a marka zachowała dobrą reputację, wzmocnioną w ubiegłym roku współpracą z siecią domów towarowych Mango i hitowym filmem dokumentalnym o Davidzie w serwisie Netflix. Telewizja rozpoczęła także prace nad… Serial dokumentalny o Victorii.
David Beckham dołączył do listy ambasadorów AliExpress, internetowej platformy sprzedaży detalicznej należącej do chińskiej grupy technologicznej Alibaba, przed odbywającymi się tego lata Mistrzostwami Europy mężczyzn w piłce nożnej.
Na początku tego roku podpisał także współpracę z producentem garniturów Hugo Bossem i producentem frytownic SharkNinja, poszerzając swoje powiązania z zegarkami Tudor, materacami Tempur, UNICEF i ekspresami do kawy Nespresso. Niedawno pojawił się także w reklamie chipsów ziemniaczanych Walkers.
Do najlepiej sprzedających się produktów Victorii Beckham w 2023 r. należała sukienka midi z zebraną talią, noszona przez królową Hiszpanii i Kendall Jenner, która stanowiła jedną na 10 sprzedaży online w 2023 r. i pozostaje bestsellerem w tym roku.
Marka wprowadziła na rynek galanterię skórzaną w 2022 roku, a najszybciej rozwijającą się kategorią były paski, odnotowując trzynastokrotny wzrost popytu rok do roku.
Gama kosmetyków Beckham, którą wprowadziła na rynek w 2019 roku, również odnotowała „znaczny rozwój” po przejściu na zapachy.
„Po udanej reorganizacji biznesu rok 2023 był dla firmy kolejnym rokiem dużego postępu i przez cały czas widzimy zdrową trajektorię wzrostu, dążąc do ugruntowania pozycji Victorii Beckham jako globalnego domu luksusowego” – powiedziała Marie LeBlanc, dyrektor generalna firmy Wiktoria Beckham spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
„Nadal równoważymy wysoki popyt konsumencki z dyscypliną biznesową, aby mieć pewność, iż przez cały czas koncentrujemy się na utrzymaniu rentowności” – powiedziała Katia Beauchamp, dyrektor generalna Victoria Beckham Beauty.