Przed dr inż. Martą Pawłowską chemia, kosmetologia i farmacja nie mają tajemnic. Ekspertka w każdej z tych trzech dziedzin tworzy innowacyjne kosmetyki dla niemowląt. Zbudowała własną firmą ACC Chemicals, która świadczący międzynarodowe usługi doradcze. Jest wykładowcą Uniwersytetu Łódzkiego, Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie, biegłym sądowym oraz Safety Assessorem oceniającym bezpieczeństwo kosmetyków. Mimo tak rozległych kompetencji, sama również skorzystała z doradztwa Innovation Coach.
Redakcja: Łączy Pani kilka profesji chemię, kosmetologię i farmację. Jak udało się to wszystko spiąć w jedną karierę?
Dr inż. Marta Pawłowska: Chemia jest fundamentem. To właśnie od niej wszystko się zaczęło, gdy ukończyłam technologię chemiczną na Politechnice Warszawskiej. Później doszła chemia kosmetyczna na tej samej uczelni, a następnie farmacja na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Wszystkie te kierunki pozwoliły mi lepiej zrozumieć nie tylko teorię, ale i praktyczne aspekty najważniejsze do tworzenia receptury produktów przeznaczonych do specjalnych zastosowań gdzie konsumenci mają niezwykłe potrzeby związane z chorobami skórnymi czy dysfunkcjami.
R: Dlaczego przy tak wszechstronnej wiedzy była Pani potrzebna pomoc eksperta z Coach Innovation?
M.P.: Chemia i farmacja nie mają przede mną tajemnic, ale poruszanie się w świecie dofinansowań i rozwoju inwestycji to zupełnie inna bajka. Chciałam dowiedzieć się, jak przekuć mój pomysł na produkcję kosmetyków specjalistycznych w realne projekty, które mogłyby liczyć na wsparcie finansowe. Potrzebowałam eksperckiego wsparcia w obszarze, którego zwyczajnie nie znałam.
R: Jak przebiegała ta współpraca?
M.P.: Trafiłam na bardzo kompetentną osobę, która nie będąc chemikiem z zawodu, świetnie orientowała się w tych zagadnieniach i w kosmetologii. Nasze rozmowy były merytoryczne, a raport końcowy doskonale usystematyzował moje plany. Choć sama pomoc w zdobyciu dofinansowania okazała się ograniczona, bo Piaseczno, gdzie prowadzę działalność, jest wykluczone z takich programów, to wsparcie mentalne i uporządkowanie strategii były dla mnie bezcenne.
R: Co w tym coachingu było dla Pani najbardziej wartościowe?
M.P.: Sugestia o podjęciu współpracy biznesowej z firmą, która posiada potencjał produkcyjno-dystrybucyjny, aby wdrożyć na rynek innowacyjne kosmetyki Więcej nie mogę powiedzieć na tym etapie ale receptury tych produktów zostały stworzone z myślą o jak najmniejszej ingerencji w naturalną barierę skórną noworodka skupienie na wieloaspektowej ochronie skóry. Oparte są na surowcach niskoalergennych, takich jak olej słonecznikowy czy masło shea. Zadbałam o to, by substancje tworzyły ochronną okluzję, ale nie przenikały przez naskórek. Te wszystkie produkty mają rekomendację lekarzy specjalistów.
R: Jakie znaczenie ma odpowiednia higiena i pielęgnacja przy poważnych dysfunkcjach skórnych?
M.P.: To absolutna podstawa zdrowia skóry. skóra to nie tylko bariera fizyczna, ale i immunologiczna. Dlatego tak istotne jest, by kosmetyki nie tylko oczyszczały, ale i chroniły. W moim projekcie zadbałam o to, by produkty wspierały fizjologię skóry i nie prowadziły do jej przesuszeń czy mikrouszkodzeń. Higiena to nie jest tylko kwestia estetyki – to pierwszy krok w profilaktyce zdrowotnej. Właśnie dlatego współpracowałam z lekarzami specjalistami, Dla mnie największą wartością w moim autorskim projekcie jest to, iż dzięki pomocy eksperta w Innovation Coach, takie produkty powstaną i będą pomagały wyselekcjonowanej grupie konsumentów. Mam satysfakcję z tego, iż moja praca ma sens i realne przełożenie na czyjeś zdrowie i komfort życia.
R: Innym przedsiębiorcom też rekomenduje Pani taką formę wsparcia?
M.P.: Zdecydowanie tak. choćby osoby z dużym doświadczeniem w jednej dziedzinie mogą mieć luki w wiedzy na temat finansowania, ekspansji, czy budowania struktur sprzedaży. Coaching Innovation pomógł mi usystematyzować działania i podsunął pomysły na rozwój, których sama bym pewnie nie dostrzegła. W takich sytuacjach najważniejsze jest wsparcie w strategicznym myśleniu. Skoro ja to dostałam to inni również mogą z sukcesem, z tego skorzystać.
Wywiady z coachami i absolwentami usługi są zamieszczony w PRZEWODNIKU PO USŁUDZE INNOVATION COACH – „Twój pierwszy krok do innowacji”
https://www.innovationcoach.pl/wp-content/uploads/2025/09/Ebook_historie-sukcesu-Innovation-Coach.pdf