Southwest Airlines i Archer zawarły umowę na sieć elektrycznych taksówek powietrznych

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Dzisiaj Southwest Airlines stało się najnowszym dużym przewoźnikiem, który połączył siły z tak zwanym start-upem miejskiej mobilności powietrznej. Linie lotnicze z siedzibą w Dallas podpisały memorandum o porozumieniu z Archer Aviation w celu opracowania planów usługi taksówek powietrznych.

Usługa będzie obsługiwana dzięki zasilanych bateryjnie, czteroosobowych, pochylanych śmigłowców Midnight firmy Archer, które są zaprojektowane do pionowego startu i lądowania z pasa startowego jak helikopter. W ramach umowy samoloty uzyskają dostęp do 14 kalifornijskich lotnisk, na których działa Southwest.

To najnowsza umowa między dużą linią lotniczą a startupem eVTOL (elektrycznym pionowym startem i lądowaniem), która sygnalizuje rosnące zaufanie do zdolności tych małych firm do urzeczywistnienia marzeń o międzymiastowych podróżach lotniczych. Archer twierdzi, iż podróże, które normalnie zajmują 60–90 minut samochodem, można odbyć w 10–20 minut taksówkami powietrznymi tej firmy.

W ramach umowy samoloty będą miały dostęp do 14 kalifornijskich lotnisk, na których działa Southwest

Oprócz Archera inne firmy zajmujące się elektrycznym pionowym startem i lądowaniem mają nadzieję, iż ostatecznie uzyskają pełną aprobatę FAA, ale proces ten przebiega powoli. Może minąć jeszcze kilka lat, zanim FAA przyzna pełną certyfikację firmie eVTOL — czego jeszcze nie zrobiła. Zmiany w procesie certyfikacji stworzył niepewność o komercjalizacji po tym, jak FAA zmieniła kategorię eVTOL na „samoloty unoszące” z samolotu.

W ramach umowy Archer będzie współpracować z Southwest i jego partnerami nad rozwojem sieci taksówek powietrznych w Kalifornii. Obejmuje to związki zawodowe pracowników Southwest, takie jak Southwest Airlines Pilots Association.

„Southwest Airlines chętnie zbada wygodę, jaką taksówki powietrzne Archera mogłyby zapewnić klientom korzystającym z Southwest na lotniskach w zatłoczonych obszarach miejskich” — powiedział Paul Cullen, wiceprezes ds. nieruchomości w Southwest Airlines.



Source link

Idź do oryginalnego materiału