Snap wypuszcza nowe Spectacles dla twórców rozszerzonej rzeczywistości

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Piąta generacja okularów Spectacles firmy Snap ma bogatszy, bardziej wciągający wyświetlacz. Korzystanie z nich jest szybsze. Ważą mniej niż poprzednie modele i działają dłużej na jednym ładowaniu.

To są dokładnie takie ulepszenia, jakich można oczekiwać od linii produktów, która technicznie rzecz biorąc jest osiem latJednak rynek Spectacles — i okularów AR w ogóle — przez cały czas wydaje się tak samo raczkujący jak zawsze.

Snap ma pomysł, co mogłoby to zmienić: deweloperzy. Te nowe Spectacles, ogłoszone we wtorek na corocznym Partner Summit Snap w Los Angeles, nie są sprzedawane. Zamiast tego Snap powtarza swoje podręcznik dla ostatniej wersji Spectacles w 2021 r. i dystrybuować je do osób, które tworzą soczewki AR dla Snapchata. Tym razem jednak jest dodatkowa przeszkoda: musisz ubiegać się o dostęp za pośrednictwem Lens Studio, narzędzia firmy do tworzenia systemu AR, i zapłacić 1188 USD za dzierżawę pary na co najmniej rok. (Po roku abonament staje się 99 USD miesięcznie.)

Tak, Snap prosi deweloperów o zapłacenie 1188 dolarów za stworzenie systemu dla sprzętu bez bazy użytkowników. Mimo to, prezes Snap, Evan Spiegel, uważa, iż ​​zainteresowanie będzie.

„Naszym celem jest naprawdę wzmocnienie i zainspirowanie społeczności programistów i entuzjastów AR” – mówi mi. „To naprawdę zaproszenie, a mam nadzieję, iż także inspiracja do tworzenia”.

1/3

Zdjęcie Nalani Hernandez-Melo dla The Verge

1/3

Zdjęcie Nalani Hernandez-Melo dla The Verge

Bez dynamicznego ekosystemu deweloperskiego, który chce stworzyć Snap, moja demonstracja nowych okularów Spectacles bardzo przypominała moja demonstracja ostatnich Spectacles w 2021 roku. Jedna soczewka pokazywała kwiaty, które rosną tam, gdzie wskazujesz dłońmi, podczas gdy inna pokazywała anatomię ludzkiego ciała w przestrzeni 3D. Mogłem otworzyć przeglądarkę i załadować tę samą stronę internetową w pływającym oknie.

Podczas gdy sprzęt Spectacles został ulepszony, oprogramowanie jest przez cały czas dość podstawowe jak na samodzielne urządzenie. Tutaj widać, iż Snap ma nadzieję, iż programiści pomogą mu wymyślić przekonujące przypadki użycia. W większości przypadków wszystko, czego doświadczyłem, było zgodne z tym, czego spodziewałem się po pokazach sprzętu AR na przestrzeni lat: lekkie, efekciarskie aplikacje, które pokazują sprzęt, ale nie są doświadczeniami, do których wracałbym w wolnym czasie.

Było kilka nowych aplikacji do wypróbowania, np. Snap Chatbot My AI oparty na OpenAIchoć nie miałem na to zbyt wiele czasu. Nowy obiektyw AR, którego próbowałem, wykorzystywał technologię OpenAI do generowania animacji 3D na podstawie komunikatów głosowych. Zauważalnie kilka było integracji w całym systemie operacyjnym z samym Snapchatem, poza wyświetlaniem Bitmoji dla profili kont. (Najwyraźniej można zadzwonić do kogoś używającego Snapchata przez okulary, ale to nie było częścią mojej demonstracji.)

Zdjęcie Nalani Hernandez-Melo dla The Verge

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy po założeniu nowych Spectacles, jest ulepszona jakość wyświetlania i interfejs. Kolory były bogatsze i miały wyższą rozdzielczość. System operacyjny Snap OS zasilający okulary został całkowicie przerobiony i wydawał się znacznie bardziej dopracowany, choćby jeżeli przez cały czas jest bardzo prosty. Głównym sposobem nawigacji po Spectacles jest śledzenie dłoni i sterowanie głosem, które czasami wydawało się z natury powolne, ale nigdy nie przeciągane w sposób, który sprawiał wrażenie zacinającego się.

Snap twierdzi, iż ten model ma 46-stopniowe pole widzenia (w porównaniu z 26,3 stopnia w poprzedniej wersji) i iż jego wyświetlacze falowodowe pokazują 37 pikseli na stopień — pomiar, który Snap uważa za adekwatny sposób pomiaru jakości wyświetlania AR, która jest o około 25 procent bogatsza niż wcześniej. Fizyczne soczewki okularów automatycznie przyciemniają się, gdy patrzysz na bezpośrednie światło słoneczne, pozwalając zobaczyć, co jest wyświetlane na Twoim otoczeniu na zewnątrz.

Podczas mojej demonstracji pole widzenia było zauważalnie szersze niż wcześniej, ale wciąż dalekie od tego, czego można by się spodziewać po patrzeniu przez parę normalnych okularów. Co bardziej zagadkowe, własne dema Snapa podkreślały ten fakt; symulator golfa, którego próbowałem, był ograniczony do frustrująco małego obszaru rzeczywistego świata wokół mnie. Ostatecznie to ograniczone pole widzenia sprawia, iż ​​rzeczywistość rozszerzona jest znacznie mniej angażująca niż rzeczywisty świat, co z kolei sprawia, iż ​​założenie 124-gramowej pary inteligentnych okularów na twarz wydaje się niepotrzebne.

Firma Snap zainwestowała wiele w udoskonalenie sprzętu Spectacles. Po każdej stronie ramki znajdują się dwa projektory oparte na ciekłokrystalicznym i krzemowym materiale, które przesyłają grafikę do niestandardowe falowody. Dwa niestandardowe procesory Qualcomm Snapdragon rozprowadzają moc i ciepło wzdłuż oprawek, wspomagane przez komorę parową w każdym zauszniku. A dwa czujniki podczerwieni śledzą ruchy dłoni, aby sterować okularami dzięki Raport mniejszości-gesty szczypania i pociągania.

Czwarta generacja Spectacles z 2021 r. przegrzewała się kilkakrotnie podczas mojej demonstracji, ale ta najnowsza wersja ani razu się nie zawiesiła, choćby gdy nosiłem je na zewnątrz podczas rekordowej fali upałów w Los Angeles. Snap twierdzi, iż żywotność baterii poprawiła się z około 30 do 45 minut na jednym ładowaniu. W zestawie znajduje się kabel USB-C, który umożliwia ciągłe zasilanie po podłączeniu do zausznika okularów.

Podczas gdy Snap ma mgliste pojęcie o tym, do czego powinny być używane Spectacles, wyraźnie pozostawia większość potencjalnych przypadków użycia deweloperom do ustalenia. „Staramy się być najbardziej przyjazną dla deweloperów platformą na świecie” — mówi Spiegel, który dodaje, iż nie uważa Spectacles za znaczący biznes do końca dekady. (Snap nie ujawnia, ile par tych Spectacles produkuje, ale moje źródła szacują, iż jest to około 10 000.)

1/4

Zdjęcie Nalani Hernandez-Melo dla The Verge

1/4

Zdjęcie Nalani Hernandez-Melo dla The Verge

Snap wypuścił pierwszą parę Spectacles w 2016 roku. Od tego czasu więksi gracze — mianowicie Meta — zasygnalizowali, iż oni również budują okulary AR. Apple pracuje nad nimi niezależnie od Vision Pro, a Google rozwija okulary AR z Magic Leap i Samsungiem. Kiedy pytam Spiegela o rosnącą konkurencję, odpowiada po prostu: „Przepraszam, więc kto z nich ma okulary AR?”

„Staramy się być najbardziej przyjazną dla deweloperów platformą na świecie”

To punkt, którego nie będzie mógł już dłużej poruszać. Meta zaprezentuje swój długo oczekiwany prototyp okularów AR o nazwie kodowej Orion na konferencji Connect w przyszłym tygodniu. (Podobnie jak Spectacles, nie będą one sprzedawane w sprzedaży komercyjnej.) Tymczasem Meta odniosła wczesny sukces dzięki partnerstwu w zakresie inteligentnych okularów z Ray-Ban. We wtorek ogłosiła nową, 10-letnią umowę na produkcję inteligentnych okularów z firmą macierzystą Ray-Ban, gigantem optycznym EssilorLuxottica.

Ostatecznie jestem sceptyczny co do tego, dlaczego deweloperzy będą chcieli tworzyć oprogramowanie dla Spectacles już teraz, biorąc pod uwagę brak rynku i koszt dostępu do pary. Mimo to Spiegel uważa, iż ​​wystarczająco wielu z nich jest podekscytowanych obietnicą okularów AR i iż będą chcieli pomóc kształtować tę przyszłość.

„Myślę, iż to ten sam powód, dla którego deweloperzy byli naprawdę podekscytowani wczesnymi komputerami stacjonarnymi lub powodem, dla którego deweloperzy byli naprawdę podekscytowani wczesnymi telefonami” — mówi. „Myślę, iż to grupa wizjonerskich technologów, którzy są naprawdę podekscytowani tym, co przyniesie przyszłość”.

Spiegel może mieć rację. Okulary AR mogą być przyszłością, a Spectacles mogą być dobrze przygotowane, aby stać się kolejną główną platformą komputerową, choćby przy zaostrzającej się konkurencji. Ale wciąż jest wiele postępów, które muszą nastąpić, aby wizja Snap stała się rzeczywistością.



Source link

Idź do oryginalnego materiału