Egzemplarz gry otrzymałam od wydawnictwa w zamian za recenzję.
Wydawnictwo nie miało wpływu na treść i formę recenzji.
Piękna, wypasiona, angażująca, przyjemna, satysfakcjonująca, świetna!
Wszystkie powyższe przymiotniki określają grę "Smoki z głębin".
przeznaczoną dla 2 - 5 graczy od 8 lat.
Zawartość pudełka średniej wielkości jest imponująca:mnóstwo elementów smoków w 5 kolorach (głowy i elementy tułowia),
4-modułowa dwustronna plansza i Wyspa Centralna w kształcie krzyża,
dużo żetonów-monet, żetony ze statkami, 5 rodzajów kart,
dwustronny notes punktacji oraz instrukcja.
Rozłożenie tych elementów nie trwa długo, ale zajmuje sporo miejsca na stole ;-)
Na zdjęciu przygotowania do rozgrywki 3-osobowej; jeszcze trzeba dać graczom po 2 karty smoków.
Każdy gracz w swojej kolejce układa na planszy elementy jednego swojego smoka,
starając się przytulić go bokiem do Wyspy Centralnej lub do smoka przeciwnika
i starając się nie dotknąć bokiem własnego smoka (co jest sporym utrudnieniem).
Smoki mogą być 3-, 4-, 5-elementowe, a liczbę elementów i kształt smoka
wyznacza jedna z kart Wzoru z ręki gracza.
Jeśli smok gracza zostanie ulokowany na żetonie statku pirackiego, to gracz zdobywa ten statek.
Za zdobyte statki gracz będzie mógł wykupić karty Misji, które dadzą mu punkty zwycięstwa.
Jeśli smok gracza zostanie ulokowany na symbolu monety, to gracz zdobywa monetę.
Jeśli smok gracza zostanie ulokowany na wirze lub prądzie morskim, to gracz
musi zapłacić (do banku) odpowiednią liczbę monet.
Jeśli smok gracza zostanie ulokowany na symbolu rafy, to gracz zdobywa kartę Rafy Koralowej.
Na kartach Rafy znajdują się statki, monety lub smoki ukryte w konkretnej ćwiartce planszy.
Karty Rafy można czasem też dobyć razem z Kartą Misji.
Jeśli smok gracza przytuli się smoka przeciwnika, to przeciwnik dostanie za to monetę (z banku).
Mocno więc kombinujemy, wykonujemy ruchy i planujemy następne.
Kładziemy smoki, rozważając ich wielkość, kształt i położenie.
Zdobywamy statki, monety, ukryte smoki, kupujemy misje.
Wysilamy wyobraźnię, by spełnić różne warunki.
A im gęściej na planszy, tym trudniej!
Oprócz powyższego staramy się tak rozmieścić smoki na planszy,
by mieć liczebną przewagę w ćwiartkach planszy, zwanych Morskimi Królestwami.
Kto ma przewagę w danej ćwiartce, ten dostanie punkty za... widoczne na niej wiry!
Czasem szalę liczebności przeważają ukryte smoki
(na zdjęciu 2 karty z ukrytymi smokami w królestwie ryb).
Remisy rozstrzyga się... liczbą elementów smoka w danej ćwiartce planszy ;-)
Notesik punktacji bardzo się przydaje, bo trzeba zliczyć punkty:
za przewagi w Królestwach,
za posiadane monety,
za zdobyte statki,
za kupione misje.
Przedstawiłam zasady gry w wielkim skrócie,
a szczegóły można doczytać w instrukcji na stronie wydawnictwa Muduko.
A dla wzrokowców filmik z zasadami na youtube
To naprawdę świetna gra!
Angażująca i satysfakcjonująca!
Polecam bez dwóch zdań :-)
I zgłaszam ją do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia znajdziecie tu: recenzje Grajmy!
.