BWL: Jakie były założenia powstania kliniki Perfect Look Clinic i jakie cele jej przyświecają?
Szymon Pankowski: Firmę i sieć Perfect Look Clinic założyły Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk i Elwira Puchacz, które wcześniej zdobyły szerokie doświadczenie w branży beauty. Poświęciły tej dziedzinie dużą część swoich karier zawodowych, poznając zarówno aspekt usługowy, jak i produktowy sektora. Otwarcie najpierw jednego gabinetu, a później kolejnych, było naturalnym krokiem wynikającym z ich pasji i wiedzy. Następnie, w miarę rozwoju firmy, do zespołu dołączył Damian Ozga – specjalista od franczyzy, który pomógł przekształcić działalność w sieć franczyzową. Od dwóch lat również ja wspieram firmę, koncentrując się na budowaniu wartości, profesjonalizacji i cyfryzacji biznesu. Idea jest taka, żeby dostarczać wysokiej jakości usługi kosmetyczne w holistycznym podejściu do klientki. Skóra jest manifestacją zdrowia całego organizmu, dlatego uwzględniamy także dietę, styl życia i inne aspekty wellbeingu w naszym modelu. Staramy się, aby nasze zabiegi nie tylko poprawiały wygląd skóry, ale przyczyniały się do ogólnego dobrostanu. Takie podejście wciąż jest w Polsce rzadkością.
BWL: Jakie były założenia powstania kliniki Perfect Look Clinic i jakie cele jej przyświecają?
Szymon Pankowski: Jesteśmy jedną z nielicznych sieci w Polsce oferujących tak szeroki, interdyscyplinarny portfel usług, obejmujący zarówno zabiegi na twarz, jak i na ciało. Naszą wyróżniającą cechą jest to, iż nie skupiamy się na sprzedaży pojedynczych usług, ale staramy się zrozumieć potrzeby klienta i odpowiednio na nie odpowiedzieć. Kwalifikacja rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu zdrowotnego – każda osoba wypełnia ankietę, która pozwala zidentyfikować potencjalne przeciwwskazania, takie jak choroby nowotworowe czy ciąża. Następnie nasi specjaliści, korzystając z doświadczenia i wiedzy, dobierają zabiegi indywidualnie, uwzględniając potrzeby skóry, wiek oraz ogólny stan zdrowia. W naszej ofercie mamy takie zabiegi, jak karboksyterapia, procedury oczyszczające, peelingi, mezoterapię, radiofrekwencję czy oczyszczanie wodorowe, a więc w dużej mierze koncentrujemy się na zabiegach stricte z zakresu medycyny estetycznej. Ostatecznym celem jest nie tylko poprawa wyglądu, ale także wsparcie zdrowia skóry w dłuższej perspektywie i stymulowanie jej naturalnych procesów gojenia.
BWL: Które zabiegi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
Szymon Pankowski: Popularność zabiegów zależy w dużej mierze od pory roku. Na przykład zabiegi takie jak depilacja laserowa czy mezoterapia igłowa są sezonowe – unikamy ich wykonywania w okresach intensywnego nasłonecznienia ze względu na przeciwwskazania. jeżeli chodzi o nasze „TOP 10” zabiegów, to są to między innymi wskazane wcześniej: karboksyterapia, depilacja laserowa, lipoliza, oczyszczanie wodorowe, zabiegi z wykorzystaniem radiofrekwencji (RF) oraz różne rodzaje masaży, takie jak masaż kobido czy maderomasaż. Zdecydowanym liderem wśród zabiegów jest karboksyterapia – metoda, w której pod skórę wprowadza się dwutlenek węgla, stymulując w ten sposób produkcję kolagenu, elastyny, redukcję tkanki tłuszczowej czy poprawiając ukrwienie. W zeszłym roku wykonaliśmy około 50 tysięcy takich zabiegów, co czyni nas niekwestionowanym liderem w Polsce.
BWL: Jakie innowacyjne procedury stosują Państwo w swojej klinice? Czy są to zabiegi niedostępne w innych miejscach?
Szymon Pankowski: Naszym wyróżnikiem jest to, jak dokładnie dobieramy je do potrzeb klienta. Każdy zabieg jest dostosowywany do wieku, stanu skóry i oczekiwań, a także pakietowany w spójny plan terapeutyczny. Naszym atutem jest doświadczenie – wieloletnia praktyka zarówno zabiegowa jak i związana z produktami. Jesteśmy także otwarci na nowości, takie jak stymulatory tkankowe czy wysokowydajne procedury medycyny estetycznej, również te, które dopiero wchodzą na rynek. Regularnie uczestniczymy w targach branżowych, monitorując trendy zarówno w Polsce, jak i za granicą, co pozwala nam być na bieżąco w dynamicznie zmieniającym się rynku kosmetycznym, a naszym franczyzobiorcą – zawsze być krok przed konkurencją.
BWL: Co wyróżnia Państwa firmę na tle konkurencji?
Szymon Pankowski: Wyróżnia nas przede wszystkim portfel usług, obejmujący zabiegi na twarz i ciało, które potrafimy umiejętnie łączyć w całościowe plany terapeutyczne. Drugim istotnym elementem jest nasze zaawansowanie technologiczne – zarówno w kontekście oferowanych usług, jak i obsługi klienta. Inwestujemy w cyfrowe rozwiązania do kontaktu z klientami i sprzedaży usług, co wciąż jest rzadkością na polskim rynku. Trzeci wyróżnik to wysoka jakość obsługi, co potwierdzają nasze oceny na platformach takich jak Booksy czy Google – oceny najczęściej wynoszą od 4.8 do 5.0 w pięciostopniowej skali. Dotyczy to praktycznie na całej populacji salonów. Jest to aspekt istotny, ponieważ pozwala to budować retencję w salonach, czyli zachęcać klientki do powrotu do Perfect Looka i w ten sposób budujemy biznes dla naszego franczyzobiorcy.
BWL: Jakie są plany Perfect Look Clinic na przyszłość?
Szymon Pankowski: Planujemy dalszy rozwój sieci – naszym celem jest osiągnięcie 200 salonów w Polsce w ciągu najbliższych 2-3 lat. Docelowo widzimy potencjał na około 350 lokalizacji w całym kraju, co pozwoliłoby każdej klientce dotrzeć do naszego salonu w zaledwie kilkanaście minut.
Jeśli chodzi o ofertę, co miesiąc analizujemy nowe technologie i procedury, aby wprowadzać innowacje. Właśnie uruchomiliśmy drugi brand – Perfect Laser – który koncentruje się na depilacji laserowej oraz zabiegach na skórę ciała i twarzy z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu laserowego. Stale poszerzamy ofertę, aby odpowiadać na potrzeby rynku i zachować przewagę konkurencyjną.
BWL: Ile w tej chwili salonów Perfect Look Clinic działa w Polsce?
Szymon Pankowski: w tej chwili mamy 74 salony, z czego większość znajduje się w południowo-zachodniej części kraju. Wschód i północ są jeszcze mniej zagospodarowane, co daje nam duże pole do rozwoju.