Rozmawiali o strategii turystyki kulinarnej

powiat.poznan.pl 2 tygodni temu

Trwa zbieranie danych koniecznych do opracowania projektu Podstrategii Turystyki Kulinarnej kraju. Ważnym zadaniem w ramach projektu była konferencja poświęcona produktowi flagowemu. Była to też okazja do podsumowania dotychczas zebranych informacji.

Podczas targów Tour Salon na MTP w Poznaniu spotkali się na warsztatach interesariusze Podstrategii Turystyki Kulinarnej w ramach zadania publicznego „Okrągły stół – dzielenie się wiedzą”, realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej. Partnerem projektu jest Instytut Skrzynki – Instytut Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego. W wydarzeniu uczestniczyła Liliana Kubiak, zastępca dyrektora Instytutu, który jest też operatorem Szlaku Kulinarnego „Smaki Powiatu Poznańskiego”.

Pierwsza część konferencji została poświęcona warsztatom dotyczącym produktu flagowego w turystyce kulinarnej. Uczestnicy pracowali nad określeniem jego definicji w kontekście krajowym, regionalnym, kulturowym oraz komercyjnym. Zostali także poproszeni o zaproponowanie dań i produktów, które mogłyby stać się takim właśnie „produktem flagowym”. Wśród przykładów znalazły się m.in. pierogi, jabłka, kiszonki (np. kiszone ogórki) i przetwory owocowe (np. powidła śliwkowe), bigos staropolski, napoje alkoholowe (np. nalewki, białe wino), wędliny czy pączki.

Bardzo interesujące były wykłady w drugiej części spotkania. To szczegółowa prezentacja opracowań realizowanych przez ekspertów współpracujących przy projekcie. Wnioski z przeprowadzonych konsultacji społecznych zreferowała dr hab. Karolina Buczkowska-Gołąbek, prezes PSTK. Prezentacji wyników analizy światowych trendów w turystyce kulinarnych i ich możliwe konsekwencje dla Polski w kontekście prac nad strategią dokonał Hubert Gonera. Projekt dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Przygotował: Instytut Skrzynki

Idź do oryginalnego materiału