Remont zakończony katastrofą. Para żąda 381 tys. dolarów odszkodowania

bejsment.com 2 godzin temu

Właścicielka domu Katy Alp

Para z Ottawy twierdzi, iż straciła ponad 381 tys. dolarów po zatrudnieniu wykonawcy do remontu kuchni. Właściciele domu, Katy Alp i jej mąż Kaveh Afshar-Zanjani, mówią o opóźnieniach, braku inspekcji i wadliwej jakości prac, które miały doprowadzić do poważnego zalania kuchni i piwnicy zaledwie kilka tygodni po zakończeniu remontu.

Remont, realizowany przez Giuseppe „Joeya” Peloso i firmę Magnolia Design & Build, rozpoczął się w marcu 2024 r. i miał potrwać dwa miesiące. Skończył się dopiero w październiku. Nie minęło sześć tygodni, gdy małżeństwo wróciło z wyjazdu i zastało „wodę lejącą się wszędzie” oraz trzy cale wody w piwnicy. Obie kondygnacje trzeba było ponownie wyremontować.

Zdjęcia powodzi z listopada 2024 roku, która według pozwu Alp, uszkodziła kuchnię i piwnicę rodziny, około sześć tygodni po zakończeniu remontu kuchni w Magnolii.

W pozwie cywilnym para domaga się 381.979 dolarów odszkodowania, obejmującego m.in. koszt prac Magnolii, napraw, utraconego mienia i wynajmu tymczasowego mieszkania.

Seria zaniedbań i brak inspekcji

Według właścicieli domu prace były chaotyczne już w trakcie remontu. Hydraulika i elektryka miały być niewłaściwie poprowadzone, a nadzór – praktycznie nieistniejący. Magnolia zapewniała, iż wszystkie miejskie inspekcje zostały przeprowadzone.

Jednak raport inspektora miasta Ottawa z grudnia 2024 r. mówi jednoznacznie:
„Nie odnotowano żadnych inspekcji.”

Dodatkowo odnotowano m.in.:
• podziemna hydraulika – nieudana,
• prace przygotowawcze do hydrauliki – nieudane,
• HVAC – nieudane,
• ramowanie – nieudane,
• finalna inspekcja – nieudana.

Inspektor nakazał „usunąć wszystkie niedociągnięcia”.

Dalsze dochodzenie właścicieli ujawniło m.in. niestabilną konstrukcję, przecięte belki stropowe, wadliwą wentylację okapu, krzywe okna i odsłonięte przewody pod napięciem.

Peloso odpiera zarzuty, twierdząc, iż projekt był zgodny z normami, a uchybienia dotyczyły „przedfinałowego etapu prac”.

Wiele pozwów przeciwko firmie

Dziennikarskie śledztwo CBC wykazało, iż w latach 2024–2025 przeciwko Peloso i Magnolii złożono co najmniej dziewięć pozwów, w tym przez podwykonawców, prywatnych klientów i podmioty zagraniczne. W kilku sprawach sąd już nakazał wypłatę odszkodowania — choćby do 337 tys. dolarów.

Jeden z podwykonawców, Jeff Richard Contracting Inc., wciąż czeka na ponad 41 tys. dolarów zaległych płatności. Peloso tłumaczy, iż doszło do „błędu”, a płatności są „wznawiane”.

Reputacja i członkostwa, które wygasły

Giuseppe „Joey” Peloso, widoczny na zdjęciu ze strony Magnolia na Facebooku, kieruje firmą Magnolia Design & Build.

Firma Magnolia reklamowała się jako członek organizacji GOHBA i programu RenoMark, mającego zapewniać etycznych wykonawców. Tymczasem — jak ustalono — członkostwo firmy wygasło już w kwietniu 2024 r. z powodu nieopłacenia składek, a GOHBA wysłało oficjalne żądanie usunięcia ich logotypu ze strony firmy.

Peloso przyznał, iż jego „historia i błędy” dotyczą również wyroków skazujących z 2010 r. za przestępstwa finansowe. Zapewnia jednak, iż od lat prowadzi firmę odpowiedzialnie i działa „według najwyższych standardów”.

Sprawa trafiła na drogę sądową, a ubezpieczyciel Magnolii prowadzi własne dochodzenie.

Idź do oryginalnego materiału