Przecenione produkty z krótkim terminem hitem w Lidlu i Stokrotce. W Biedronce próżno ich szukać, tylko w wybranych sklepach

spottedlublin.pl 4 godzin temu

Coraz więcej klientów zwraca uwagę na przecenione produkty z krótkim terminem ważności, które wpisują się w ideę zero waste – ograniczania marnowania żywności. W sklepach takich jak Lidl, Kaufland czy Stokrotka takie promocje cieszą się ogromną popularnością i przyciągają tłumy świadomych konsumentów. Tymczasem w Biedronce tego typu rozwiązania są stosowane jedynie w wybranych placówkach.

Przecenione produkty z krótkim terminem – popularna praktyka zero waste w sieciach handlowych

W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną oraz potrzeby ograniczenia marnowania żywności, sieci handlowe takie jak Lidl, Kaufland, Aldi czy Stokrotka od kilku lat prowadzą systemy przecen na produkty z krótkim terminem przydatności.

Dzięki tym inicjatywom klienci mogą nabyć artykuły po obniżonych cenach, co sprzyja zarówno oszczędnościom, jak i zmniejszaniu odpadów. W system przecen wliczają się produkty m.in. z kategorii mięsa, nabiału czy ryb, a także tzw. produkty jednodniowe, np. owoce, warzywa czy kwiaty.

Jedzenie za pół ceny tylko w wybranych sklepach Biedronki

W przeciwieństwie do sieci takich jak Lidl czy Kaufland, które stosują przeceny na produkty z krótkim terminem przydatności we wszystkich swoich placówkach, w przypadku Biedronki ta praktyka jest ograniczona tylko do wybranych sklepów. Na 31 placówek sieci Biedronka w Lublinie, zaledwie w trzech oferowane są produkty przecenione z krótkim terminem ważności.

„W Lublinie system przecen obowiązuje w sklepach mieszczących się przy ul. Jana Pawła II 23, ul. Głównej 1-3 oraz ul. Unii Lubelskiej 2. W przyszłości system ten zostanie wdrożony w kolejnych placówkach na terenie Lublina” – mówi Karolina Dalecka, dyrektor ds. projektów w sieci Biedronka.

Przecenione o 50 proc. produkty z krótkim terminem ważności w Biedronce | fot. DW

Żywność z krótkim terminem na cele charytatywne

Biedronka od 2016 roku prowadzi również projekt przekazywania produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności do organizacji pożytku publicznego, które wspierają osoby w potrzebie. W latach 2020-2023 sieć przekazała ponad 55 tys. ton artykułów spożywczych, o wartości 670 milionów złotych. Program ten obejmuje ponad 150 organizacji, a w Lublinie współpracuje z 20 sklepami, które regularnie przekazują żywność na cele charytatywne.

„Jeśli chodzi o żywność, która jest po oznaczonym terminie przydatności, to polskie prawo zabrania przekazywać jej do spożycia. Produkty, które nie zostają spożytkowane, jako darowizna żywności, nie trafiają na wysypisko. Odpady są selektywnie gromadzone i następnie odbierane przez wyspecjalizowane firmy, które poddają je przetworzeniu: recyklingowi lub odzyskowi” – wyjaśnia Karolina Dalecka.

Przecenione produkty z Biedronki w aplikacji Too Good to Go

W ramach dalszej walki z marnowaniem żywności Biedronka realizuje zamówienia w aplikacji Too Good to Go. Dzięki tej platformie klienci mogą kupować paczki niespodzianki z produktami, których data przydatności zbliża się do końca, w cenie stanowiącej około 30% wartości artykułów. W 2023 roku sieć dostarczyła ponad milion paczek, co pozwoliło zapobiec zmarnowaniu około 1600 ton żywności. W Lublinie zamówienia realizowane są w sklepie Biedronka przy ul. Lwowskiej 12F.

Idź do oryginalnego materiału