“Precz z lewackimi łapami od polskiego dziecka”.Tym hasłem przewodnim rozpoczął się dziś protest przeciw nowym zmianom jakie czekają dzieci od przeszłego roku.
Od przyszłego roku czekają dzieci szkolne zmiany. W miejsce wychowania do życia w rodzinie wejdzie nowy przedmiot- edukacja zdrowotna. Zgodnie z tym co zapowiada minister edukacji narodowej Barbara Nowacka przedmiot ten ma być obowiązkowy. Zapowiedź Nowackiej wywołuje ogromne poruszenie wśród rodziców.
Na pikiecie zgromadziło się kilkuset rodziców i osób sprzeciwiających się wprowadzeniu “edukacji zdrowotnej” do szkół. Ryszard Oszmian, jako jeden z organizatorów nie szczędził słów krytyki pod kontem nowego przedmiotu.
–Chciałbym zwrócić uwagę na pewną rzecz. Przedmiot edukacja zdrowotna jest tożsamy jakim był wychowanie do życia w rodzinie. Tutaj zmiana jest tylko jedna, iż stawiamy na lewackie treści w tym nowym podręczniku– grzmiał Ryszard Oszmian.
Tam jest napisane, iż zrównane są wszelkie płcie. Płeć jest rzeczą płynną, dzisiaj się możesz czuć mężczyzną, jutro kobietą a pojutrze identyfikować się jako krokodyl. I to wszystko mamy szanować, mamy przyjąć bo inaczej będzie to mowa nienawiści. Precz z panią Nowacką- Lewacką– podsumował swoje wystąpienie Ryszard Oszmian.
Co bulwersuje rodziców?
Wśród zapisków nowego przedmiotu dla klas IV-VI można znaleźć:
- Identyfikuje zmiany dotyczące dojrzewania należące do normy medycznej, wśród których wymienia się zachowania autoseksualne” (s. 14, pkt 2).
- „Omawia modele rodzin” (s. 13, pkt 2). Omawiana jest w tym punkcie tematyka ideologii LGBT czyli, dzieci mogą mieć “dwie mamusie” lub “dwóch tatusiów”. Wszystko w kategoriach normy.
- Opisuje zmiany mogące występować w rodzinach, w tym separacja, rozwód, wejście rodziców w nowe związki” (s. 13 pkt 5).
Z kolei dla klas VII- VIII przewidziano:
- Omawia pojęcie orientacji psychoseksualnej i kierunki jej rozwoju (heteroseksualna, homoseksualna, biseksualna, aseksualna); wyjaśnia pojęcia: tożsamość płciowa, cispłciowość, transpłciowość” (s. 26, pkt 2; cel – rozumienie i akceptacja przemian oraz procesów zachodzących w ludzkim ciele na wszystkich etapach życia, budowanie relacji opartych na wartości zdrowia, godności, szacunku i tolerancji).
- Charakteryzuje metody antykoncepcji, np. mechanicznej, hormonalnej, chemicznej” (s. 27, pkt 4).
Szkoły ponadpodstawowe klasy I-III:
- „Omawia kwestie prawne i społeczne związane z przynależnością do grupy osób LGBTQ+” (s. 48, pkt 3).
- „Omawia zagadnienie przyjemności seksualnej oraz wymienia, co wpływa na libido; wymienia formy aktywności seksualnej” (s. 47, pkt 1).
Łukasz Kuk
źródło-Ordo Iuris