Praktyczne efekty Fallouta zaczęły się od zbudowania prawdziwego pancerza wspomaganego

cyberfeed.pl 6 miesięcy temu


Opad jest pokaż całkowicie oddany swojemu światu. Ten instynkt sięga głębiej niż tylko obejmowanie lekceważący ton, fabułaLub fabuła gier, które zaadaptowała seria Prime Video. Zamiast tego chodzi o ukształtowanie terenu Wasteland Fallouta poczuj się żywy i prawdziwy — aż do tego, aby gadżet faktycznie działał.

„Nigdy nie pokonalibyśmy Bethesdy grafiką komputerową” – mówi producent wykonawczy Jonathan Nolan w rozmowie z Polygon. „Te gry są tak pięknie wykonane. Jedyną rzeczą, którą możemy dodać, jedyną rzeczą, którą mogliśmy wnieść do dyskusji, była rzeczywistość. Jako oryginał wzięliśmy więc stronę z książki Ridleya Scotta Obcy.”

Oznaczało to zbudowanie tona oryginalnych rekwizytów do przedstawienia — marionetka Mr. Handy grożąca Lucy Elli Purnell, butelka Nuka-Coli zakopana w piaskach Namibii i kilka faktycznie funkcjonalnych Pip-Boys (choć nieco mniejsze niż ich odpowiedniki w grach wideo). Co najważniejsze, oznaczało to także zbudowanie prawdziwego pancerza wspomaganego dla Bractwa Stali.

Zbroja musiała być pierwszą rzeczą Opad scenograf Howard Cummings zaczął dalej. „Nigdy tego nie robiłem [armor like that], ale wiedziałem, iż zajęło to mnóstwo czasu. Zadzwoniłem więc do grupy ludzi, którzy pracowali nad takimi rzeczami jak Człowiek z żelaza,– mówi Cummings, zauważając, iż było na tyle wcześnie, iż w serialu nie było choćby przypisanego producenta. On i jego zespół (wówczas tylko dwóch rekwizytorów) w końcu rozpoczęli współpracę z firmą o nazwie Legacy, która rzeczywiście pracowała nad kostiumami Iron Mana Tony’ego Starka, zaczynając od Iron Man 2. Współprowadzący show Geneva Robertson-Dworet i Graham Wagner wybrali T-60 na główny model pancerza wspomaganego w okresie 1, co dało Cummingsowi wirtualny model do pracy. („Lubię T-60” – mówi Cummings. „Jest funky, wiesz, w dobrym tego słowa znaczeniu i trochę niezdarny.”) Ale choćby po wyjaśnieniu tego wszystkiego Cummings postawił zespołowi nowe wyzwanie: zbudowanie cały garnitur.

Zdjęcie: JoJo Whilden/Prime Video

„Nawet Iron Man. Myślę, iż kostium zaczął się bardziej pełny, a potem rozpadł się na kawałki, ponieważ było to zbyt trudne dla aktorów” – mówi Cummings o wcześniejszych wysiłkach Marvela nad metalowym garniturem. Celem dla wszystkich Opad produkcja była praktyczna tam, gdzie było to możliwe. Dla Cummingsa i jego zespołu oznaczało to pełny pancerz wspomagany, który faktycznie mógł się poruszać. „Zaczęliśmy się zastanawiać, jak to poruszyć, [and] chcieliśmy także klapki w miejscu, w którym się otwiera.

„Musieliśmy więc rozerwać różnić się od siebie, tylko pod względem, OK, teoretycznie tak to się porusza.”

Jak mówi Cummings, umieszczenie garnituru w miejscu, w którym będzie zarówno funkcjonalny, jak i dobrze wyglądający, wymagało mnóstwo kreatywności i dużej ilości pracy zespołowej. Prawie każdy mechanizm musiał być zaprojektowany indywidualnie, aby mógł się poruszać, niezależnie od tego, czy faktycznie mógł chodzić, czy – w przypadku jednej głównej zmiany konstrukcyjnej wprowadzonej w grach – faktycznie otwierał wizjer. („To rzeczywiście prawda!”, świętuje Cummings. „To znaczy, my, do cholery, to zrobiliśmy.”) Na początku zatrudniali ilustratora, który animował projekty robocze, aby zobaczyć, jak się porusza i jakie istnieją ograniczenia (i tam zawsze były ograniczenia). W końcu elementy się połączyły i następny krok stał się jasny, a la Obcy oraz podejście Ridleya Scotta do efektów praktycznych.

„Zbudował [xenomorph] wokół idei niezwykle utalentowanego aktora ruchu i kaskadera” – mówi Nolan. „Więc zrobiliśmy to samo z tym. Adam Shippey był naszym kaskaderem. Sprowadziliśmy go na cztery miesiące przed rozpoczęciem zdjęć, zbudowaliśmy wokół niego pancerz wspomagany i ćwiczyliśmy z nim. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, iż praktycznie nie ma w tym zastosowania CG – łącznie z sekwencją plecaka odrzutowego.”

Mimo to, mimo iż Shippey ma ponad 180 cm wzrostu, istniały ograniczenia dotyczące tego, co Shippey mógł robić w kombinezonie. „Mieliśmy kukiełkę, która umożliwiła facetowi w garniturze operowanie rękami” – mówi Cummings. Wymagało to trochę pracy; ważne było, aby ramiona były długie, aby były proporcjonalne do nóg, ale przypominało to też grę w pazury z mechową zbroją. “Zrobienie [the suit] wyższy był w pewnym sensie łatwiejszy, ponieważ w zasadzie były to po prostu gigantyczne buty. Musieli się ruszyć; musieli go prowadzić w górę i w dół po schodach lub po nierównym terenie, co pozostało trudniejsze. Bo, wiesz, oni nie widzą w dół!”

Shippeyowi się udało. Mógł tańczyć, trzymać rekwizyty, a choćby plecakiem odrzutowym w terenie, niezależnie od tego, czy była to upalna północ stanu Nowy Jork, czy suche rejony Namibii i Utah. „W tej chwili jestem do tego przyzwyczajony” – Shippey powiedział ComicBook.com. „To jak założenie starych, wygodnych spodni, które są naprawdę, naprawdę ciężkie”.

Opad z pewnością dąży do tego, aby zbroja była omylna — liczba razy, gdy rycerz w zbroi zostaje pokonany w garniturze, jest prawie taką samą liczbą razy, jak rycerz pojawia się na ekranie w garniturze. Musiał być wystarczająco silny, aby można było do niego strzelać, i wystarczająco zwinny, aby upaść. Kombinezon musiał poruszać się na ekranie w sposób, w jaki nie chciałbyś iść w swoją stronę; jednocześnie uwierzyłbyś, iż Wastelander mógłby się z tego naśmiewać. Praktyczny pancerz mógł łatwo okazać się najbardziej nieporęczną częścią adaptacji. Ostatecznie jednak staje się jasne, dlaczego Maximus grany przez Aarona Motena chce kręcić się w grze gigantyczny stalowy garnituri dlaczego było to tak ważne dla Opad zespół, aby było to praktyczne. Zasada jest taka, iż ​​widzisz kombinezon mecha poruszający się po piasku i planie zdjęciowym, a zapominasz, iż oglądasz kostium, w którym Maximus technicznie rzecz biorąc nie jest choćby ubrany.

Zdjęcie: JoJo Whilden/Prime Video

Zdjęcie: Prime Video

„Większa część tego przedstawienia ma charakter praktyczny. Gdybyśmy bardziej skupiali się na każdym najdrobniejszym szczególe, serial musiałby być w 80% oparty na CG” – mówi Wagner. „W takim razie dlaczego po prostu nie zrobić kreskówki? Tak naprawdę nie łączysz się z rzeczami w ten sam sposób, gdy jest to CG. Wiesz, chcesz podejść do tego dość chirurgicznie, kiedy tylko możesz. I tak, myślę, iż alternatywą byłby festiwal blobów CG.”

I chociaż Moten nie musiał zmagać się z tak podstawowymi czynnościami, jak „chwytanie przedmiotów” w taki sam sposób, w jaki robił to Shippey, z pewnością mógł doświadczyć dreszczu życia w Bractwie.

„Dostaję się tam na różne sposoby; Nie mogę nosić pełnego pancerza wspomaganego bohatera […] [but] nie starzeje się, gdy patrzy się na ten ogromny garnitur, gdy ty siedzisz i zajadasz się makaronem” – mówi Moten. On także miał swój własny udział w tej walce: „Ta torba giermka była najbardziej znienawidzonym rekwizytem, ​​jaki kiedykolwiek miałem. To znaczy, to coś jest tak duże jak ja!”

Opad Sezon 1 jest teraz transmitowany strumieniowo w Prime Video.



Source link

Idź do oryginalnego materiału