Polska duma: marka, która zachwyciła legendarny dom towarowy w Londynie

viva.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Stock.adobe.com


Ponad rok intensywnej pracy, niezliczone konsultacje, wymiana pomysłów i dziesiątki prototypów – tak wyglądał proces, który zaowocował wyjątkową współpracą marki Wooden Story z jednym z najsłynniejszych domów towarowych na świecie, londyńskim Harrodsem. Zespół Harrodsa odwiedził pracownię Wooden Story, gdzie wspólnie z polskim zespołem odbyli intensywne warsztaty kreatywne. Następnie przyszedł czas na rewizytę – ekipa Wooden Story udała się do Londynu, by kontynuować prace nad projektem. Efektem tej współpracy są m.in. drewniane modele kultowych londyńskich autobusów piętrowych, Harrods Delivery Van, klasyczny samochód wyścigowy, a także zabawki inspirowane bestsellerami marki, jak np. „Twist the Blocks” oraz gra „Kółko i krzyżyk”. To jednak dopiero początek. Już po wakacjach na półkach Harrodsa pojawią się kolejne produkty tworzone specjalnie dla brytyjskiego domu towarowego. Dodatkowo zespół redakcyjny magazynu „Harrods” planuje wizytę w siedzibie Wooden Story w Polsce, by przygotować obszerny materiał na temat marki i jej unikalnej filozofii.

Wooden Story – baśniowa filozofia tworzenia

Wooden Story to rodzinna firma z Beskidów, której początki sięgają warsztatu zanurzonego w naturze. Działając pod hasłem „Zabawki, które pochodzą z lasu, pachną drewnem i wciąż niosą dźwięk wiatru”, marka tworzy manualnie wykonane zabawki z certyfikowanego drewna FSC. Produkty wykańczane są naturalnymi woskami pszczelimi i olejami roślinnymi, co nadaje im wyjątkową gładkość i przyjemność w dotyku.

Każdy element oferty Wooden Story – od klocków po edukacyjne puzzle inspirowane metodą Montessori – ma na celu stymulowanie zmysłów i rozwijanie kreatywności dzieci. Opakowania są zaprojektowane z myślą o recyklingu i wielokrotnym użytku, zgodnie z filozofią szacunku do środowiska.

Polacy w świecie wielkich marek

Wooden Story to nie jedyny polski akcent na międzynarodowej scenie. Magda Butrym zaprojektowała kolekcję dla H&M, a Jan Bajtlik stworzył artystyczną chustę „Animapolis” dla francuskiego Hermèsa, inspirowaną architekturą miast Europy Wschodniej. Tymczasem Monika Ciesiełkiewicz, po latach pracy w pracowni Philipa Treacy’ego, tworzy kapelusze noszone przez gwiazdy światowego formatu oraz członkinie rodzin królewskich.

Idź do oryginalnego materiału