Zawartość kolejnej paki znowu muszę podzielić na części. I to nie tylko ze względu na liczbę jej elementów.
Dwa z nich są tak zajebiste, tak kurewsko wyjątkowe i drogocenne, iż należą im się osobne wpisy.
Zacznijmy więc od preludium, zasadnicza część pojawi się w kolejnych prezentacjach.
Półmisek W.R.Midwinter, młodziak, początek 20 wieku, ale transfer ładniutki 🙂
Kolejny półmisek, Pickman-La Cartuja ok 1880, Sewilla w Hiszpanii.
Niespodzianka, co nie? Parę lat temu odkryłam portugalskie Vista Alegre, teraz czas na ceramikę z Hiszpanii 🙂
https://en.todocoleccion.net/antiques/plato-hondo-ceramica-pickman-cia-sevilla-diametro-22-5-cm-sellado~x238683920 tu talerz z tym samym wzorem i sygnowaniem
https://www.museosdeandalucia.es/web/museodeartesycostumbrespopularesdesevilla/catalogo-de-sellos
Gdyby kogoś zaciekawiło – wyżej katalog sygnatur Pickman
https://www.museosdeandalucia.es/web/museodeartesycostumbrespopularesdesevilla/antecedentes a tu historia tej fabryki.
Datowanie wynika z zastosowania 2 sygnatur: ta wyciskana do 1880, a ta drukowana 1880-1899. Dodajmy, iż podobieństwo tego wycisku z kotwicą do Davenport i innych angielskich to nie przypadek, warto poczytać sobie zalinkowaną wyżej historię 🙂
A teraz coś, co tygryski lubią szalenie: czarny druk transferowy 🙂
Najpierw miseczki Schramberg, sceny myśliwskie, 1845-50, wycisk z nazwą manufaktury do 1850 i drukowane „Goldene Denkmünze, U&F” czyli złoty medal Uechtritz & Faist, na stronie muzeum w Disentis (Szwajcaria) przypisany dacie „po 1845„
Spodeczek Schramberg, wycisk z nazwą manufaktury, 1829-50
talerzyk deserowy Amberg, 2 połowa 19 wieku, sygnatura wyciskana kursywą i drukowana z nazwą manufaktury.
https://docplayer.org/44703612-Amberger-fayence-und-steingutwaren.html#google_vignette
Jednak na prawdziwą bombę musicie odrobinę zaczekać 🙂
więcej w tej kategorii: https://drzoanna.wordpress.com/category/porcelana/