InPost zwiększa liczbę Paczkomatów za granicą do 17 000
W drugim kwartale 2024 r. InPost odnotował 22,5-procentowy wzrost przychodów, które osiągnęły 2,6 mld zł, a liczba Paczkomatów za granicą przekroczyła 17 tys. Wzrosła tym samym o 59% r/r.
Skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 28,6% – do 887,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 336,6 mln zł. InPost jednak się nie zatrzymuje i planuje dalszą ekspansję.
76% polskich e-konsumentów ceni darmowe zwroty
Z badania SW Research na zlecenie platformy IdoSell wynika, iż 76% polskich e-konsumentów uważa darmowe zwroty za istotne przy zakupach online. Zdecydowana większość, bo aż 84% badanych, przed zakupem sprawdza politykę zwrotów oferowaną przez sklep.
Ponadto 67% respondentów zwraca uwagę na termin zwrotu jako czynnik wpływający na wybór e-sklepu. Co więcej, 46% ankietowanych przyznaje, iż często zamawia różne modele tego samego produktu, aby część z nich odesłać.
Raport e-Izby o przyszłości rynku e-commerce
Wyszedł nowy raport e-Izby: „Dyrektor e-Commerce Roku 2024”, w którym przedstawiono prognozy dotyczące przyszłych wyzwań dla branży e-commerce. Najważniejsze tematy to rozwój sztucznej inteligencji, automatyzacja, personalizacja zakupów oraz rosnące oczekiwania konsumentów.
Wartość polskiego rynku e-commerce w 2024 r. wyniosła 1,3 mld zł, a jego wzrost przez cały czas pozostaje dynamiczny. Autorzy raportu wskazują również na znaczenie nowych technologii, takich jak voice ordering oraz AR/VR w przyszłości zakupów online.
Fragment raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2024”
Allegro wprowadza karty płatnicze z usługą odroczonych płatności
Platforma Allegro ogłosiła wydanie własnych kart płatniczych, powiązanych z usługą Allegro Pay. Użytkownicy będą mogli korzystać z odroczonych płatności na platformie oraz w sklepach akceptujących płatności kartami.
Karty będą dostępne w formie plastikowej i wirtualnej, a limit kredytowy będzie można spłacać bez odsetek w ciągu 30 dni. Usługa zostanie początkowo udostępniona wybranej grupie klientów.
Co czwarty polski e-commerce jest zarejestrowany w regionie powodziowym
Według analizy Dun & Bradstreet 24% polskich firm e-commerce znajduje się w województwach dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim, które ucierpiały z powodu powodzi.
Najwięcej działalności z tego sektora zarejestrowano w województwie śląskim (12%). Przy okazji badania zwrócono uwagę, iż 41% firm e-commerce w Polsce należy do kobiet, co stanowi wyraźnie wyższy odsetek niż w innych branżach.
Booking.com już nie zabroni hotelom oferować niższych cen
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż Booking.com nie może stosować klauzul parytetowych ograniczających hotele w oferowaniu niższych cen na ich własnych stronach internetowych lub innych platformach rezerwacyjnych.
Decyzja ta wynika z naruszeń prawa konkurencji, które mogą utrudniać funkcjonowanie mniejszych podmiotów na rynku. Wyrok jest zgodny z nowymi unijnymi przepisami o rynkach cyfrowych, które mają zagwarantować uczciwą konkurencję w Europie.
DHL ma w Polsce już 4000 automatów paczkowych
DHL eCommerce Polska ogłosił, iż liczba automatów paczkowych DHL BOX 24/7 w Polsce osiągnęła 4 tys. maszyn, a liczba punktów nadania i odbioru przesyłek przekroczyła 20 tys.
Rozbudowa sieci jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów i obejmuje strategiczne lokalizacje, takie jak osiedla, sieci handlowe oraz stacje paliw. Firma podkreśla, iż rozwój infrastruktury OOH (out of home) ma na celu lepsze dopasowanie do preferencji odbiorców i oferowanie różnych form dostaw.
Izba Gospodarki Elektronicznej apeluje o wyrównanie zasad konkurencji w e-commerce
Izba Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę na problem nierównej konkurencji, z którym borykają się europejskie firmy e-commerce w porównaniu do przedsiębiorców spoza Unii Europejskiej, szczególnie z Chin. Izba postuluje zmiany prawne, które wyrównałyby ramy prawne i konkurencyjne, takie jak zniesienie progu celnego de minimis oraz skuteczniejsze egzekwowanie unijnych przepisów.
Polska prezydencja w Radzie UE ma być okazją do rozpoczęcia dyskusji na temat tych kwestii.
Rosną obawy e-konsumentów o kradzież tożsamości
Z badania EY Future Consumer Index wynika, iż 61% konsumentów obawia się kradzieży tożsamości w wyniku korzystania z cyfrowych usług (m.in. z aplikacji e-commerce).
Z kolei aż 65% ankietowanych zamierza bardziej zwracać uwagę na politykę przechowywania danych przez firmy, jednak 28% osób przez cały czas jest gotowych udostępniać wrażliwe informacje w zamian za personalizowane oferty.
Dodatkowo 62% badanych obawia się, iż ich dane mogą być wykorzystane w cyberatakach.
Fragment badania EY Future Consumer Index
Marka home.pl umożliwi stworzenie e-sklepu w 30 minut
Dostawca usług internetowych home.pl wprowadził na rynek Sellastik – narzędzie do tworzenia sklepów internetowych, które pozwala uruchomić e-sklep w zaledwie 30 minut bez potrzeby programowania.
Produkt oferuje ponad 40 gotowych szablonów oraz funkcje personalizacji, umożliwiając integrację ze stroną internetową lub mediami społecznościowymi. Dodatkowo Sellastik automatyzuje procesy logistyczne i płatnicze poprzez współpracę z wieloma przewoźnikami i systemami płatności.
Rozwiązanie jest skierowane do mikroprzedsiębiorców oraz osób bez zarejestrowanej działalności gospodarczej.
Narzędzie Sellastik od home.pl
Empik Marketplace oferuje bonusy dla nowych sprzedawców
Empik Marketplace uruchomił program powitalny dla nowych sprzedawców, którzy zarejestrują się na platformie do 30 listopada. W ramach oferty startowej sklepy mogą korzystać z 0-procentowej prowizji przez 3 miesiące, otrzymać 1000 zł na promocję w Empik Ads oraz dostęp do usługi Empik Premium.
Nowi sprzedawcy mają również możliwość dotarcia do szerokiej bazy klientów Empiku, zarówno online, jak i offline.
Raport Gemius o polskim e-commerce
Gemius wydał raport „E-commerce w Polsce 2024”, z którego można się dowiedzieć m.in., iż odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie zbliżonym do tego sprzed roku. w tej chwili jest to 78%, przy czym więcej badanych niż w poprzedniej fali badania, bo 36%, korzysta z serwisów zagranicznych.
Dużą popularnością cieszą się też produkty używane – asortyment z drugiej ręki kupiło kiedykolwiek aż 61% respondentów.
Partnerami merytorycznymi wydania są Polskie Badania Internetu oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Fragment raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2024”