Cykl składa się z siedmiu trzyipółmetrowych, monumentalnych rzeźb przywołujących skojarzenia z marvelowskimi, mocno umięśnionymi superbohaterami, ale w monochromatycznym różowym kolorze, w sposób stereotypowy kojarzącym się z kobiecością. Ich zgeometryzowana forma jest ukształtowana z metalowych wielokątów. Ten charakterystyczny sposób realizacji rzeźb stał się znakiem rozpoznawczym artysty.
– Istotna jest interakcja prac z otoczeniem. Uważam, iż rzeźba nie tyle wizualnie wzbogaca przestrzeń publiczną, ale powinna być punktem wyjścia do dyskusji – mówi Orłowski.
– Artysta z premedytacją posługuje się stereotypami, by skutecznie dotrzeć do odbiorców i sprowokować ich do zabrania głosu – tłumaczy kuratorka i koordynatorka projektu Katarzyna Rij. – Zestawia ze sobą dwa sprzeczne komunikaty wyrażane dzięki formy i koloru. Kształt tytułowego Bota przywołuje muskularną postać męską, którą symbolicznie rozbija kolor różowy, kojarzony z kobiecością. Dla artysty idea równości płci jest istotna dla rozwoju społeczno-kulturowego, jak również dla budowania szacunku międzyludzkiego.
Projekt BOT jest związany z planowanymi prezentacjami w przestrzeni publicznej w Polsce i za granicą, które będą realizowane w latach 2024 – 2030. Każda z poszczególnych odsłon projektu służyć będzie wywołaniu szerokiej dyskusji na temat opracowany wspólnie z kuratorką.