Pasażerowie czekali 18 godzin na swoje walizki. Wszystko przez imponujące zakupy Rosjanki

g.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Fot. istockphoto.com/Ralf Geithe


Podróże lotnicze potrafią zaskoczyć na wiele sposobów, czasem choćby tym, co pojawia się na taśmie bagażowej. Pasażerowie lotu z Dubaju do Moskwy nie spodziewali się, iż zamiast swoich walizek zobaczą kilkadziesiąt pudełek należących do jednej osoby. Co kryło się w środku i jak doszło do tej niecodziennej sytuacji?
Oczekiwanie na bagaż po wylądowaniu to zwykle rutynowy moment każdej podróży samolotem. Dla pasażerów tanich rosyjskich linii Pobeda wracających z Dubaju do Moskwy chwila ta okazała się jednak prawdziwym testem cierpliwości. Zamiast swoich walizek, na taśmie bagażowej zobaczyli równo poukładane, eleganckie pudełka należące do jednej osoby. Sytuacja gwałtownie wzbudziła frustrację, która rosła z każdą godziną oczekiwania na wyjaśnienia. W tle tego nietypowego incydentu wyłania się pytanie: jak to możliwe, iż zakupy jednej turystki sparaliżowały obsługę całego lotu?


REKLAMA


Zobacz wideo Lotnisko w Katarze zachwyca. Przepych, drogie marki i... park


Dubai Mall. Zakupy, które zaskoczyły pasażerów. Podróżni czekali 18 godzin na swoje bagaże
Według relacji świadków, na które powołuje się portal Onet, pasażerowie tanich linii lotniczych Pobeda podróżujący z Dubaju do Moskwy musieli czekać na swoje walizki aż 18 godzin. Opóźnienie wynikało z tego, iż zamożna turystka wykupiła całą przestrzeń bagażową na ten lot, przez co torby pozostałych osób zostały przekierowane do innych samolotów. Przewoźnik apelował o cierpliwość, ale nie udzielał konkretnych wyjaśnień dotyczących przyczyn zdarzenia. Co więcej, proces składania reklamacji w sprawie zaginionego bagażu zajął pasażerom kolejne pięć godzin.
Sama zainteresowana miała twierdzić, iż skorzystała z okazji, by podczas pobytu w Dubaju odwiedzić ekskluzywne butiki. W nadanych przez nią pudełkach znajdowały się luksusowe tenisówki, torebki i inne drogie przedmioty z Dubai Mall. Mało tego rosyjska celebrytka, do której należały zakupy, twierdziła, iż nadała na ten rejs aż 137 pudełek. Tylko część z nich, a dokładnie 50 sztuk, dotarła na miejsce. Reszta przybyła innym lotem. Dubai Mall to jedno z największych centrów handlowych na świecie. Stanowi część kompleksu Burj Khalifa i jest popularnym miejscem zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. Centrum oferuje ponad 1 200 sklepów, w tym butiki najbardziej luksusowych marek, takich jak Chanel, Louis Vuitton czy Gucci. Poza zakupami odwiedzający mogą skorzystać z licznych atrakcji, takich jak Dubai Aquarium & Underwater Zoo, lodowisko, kino czy wielka hala rozrywkowa. Dubai Mall jest też znany z gastronomii - oferuje kilkaset restauracji i kawiarni. Wiele z nich serwuje dania kuchni z różnych stron świata. Galeria przyciąga rocznie ponad 80 milionów odwiedzających.


Zakupowe podróże. Coraz częstszy problem linii lotniczych. Jak go rozwiązać?
Zdarzenie, do którego doszło na lotnisku w Moskwie, nie jest odosobnione. W tym roku podobne problemy odnotowano w Turkish Airlines, gdzie również dochodziło do sytuacji związanych z niewłaściwym zarządzaniem przestrzenią bagażową. Rosnąca liczba takich incydentów budzi pytania o to, czy linie lotnicze są w stanie sprostać wymaganiom podróżnych, szczególnie w sytuacjach, gdy niektórzy z nich korzystają z nieproporcjonalnie dużej ilości miejsca na swoje walizki. Czy przewoźnicy znajdą sposób na rozwiązanie tych problemów? A może konieczne będą zmiany w regulacjach dotyczących maksymalnej ilości bagażu na pasażera?


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału