Orki z drugiego sezonu Pierścieni Mocy są dosłownie tworzone inaczej

cyberfeed.pl 4 godzin temu


Będąc orkiem Pierścienie Władzy jest trudne. Jak wszyscy inni, masz Sauron, filar zła w królestwiewracając do Śródziemie. A na dodatek jest mnóstwo elfów, które chcą twojej śmierci tylko dlatego, iż istniejesz. Tymczasem cała rasa orków próbuje wygospodarować miejsce na świecie, aby żyć własnym życiem.

The walka o prawa orków jest nurtem z Pierścienie Władzydrugi sezon, rozgrywany w tło bitwy o Śródziemie. W związku z tym orki musiały wyglądać nieco bardziej wyraziście niż w okresie 1, a ponadto musiało być ich znacznie więcej, a ich wygląd byłby w stanie wytrzymać bliskie spojrzenie z kamery. Wprowadź wizażystów i protetyków Sarah i Barrie Gower, którzy pracowali nad wszystkim od Ostatni z nas‘ grzybowe zombie Do Zgniła twarz Viserysa dalej Dom Smoka.

Aby zobaczyć przykłady ich pracy w Śródziemiu, wystarczy Glûg, prawa ręka Adara i bardzo ważna postać orka w okresie 2.

„Wypowiadał dużo dialogów, a orki na ogół nie mają zbyt wielu dialogów – poza chrząkaniem” – Barrie mówi Polygon. „Zdecydowanie musieliśmy wziąć pod uwagę praktyczność”. Celem Glûga, podobnie jak wszystkich orków, było sprawienie, aby poczuł się odrębnym graczem w hordzie orków.

Zdjęcie: Ben Rothstein / Prime Video

Jest jednym z wielu orków, których traktuje się jako „bohatera” (nie dlatego, iż są z natury dobrymi ludźmi, ale raczej dlatego, iż zajmują ważne miejsce). Barrie mówi, iż Wētā Workshop zajmowało się znacznie większą liczbą efektów makijażu, ale w miarę jak serial w dalszym ciągu podkreślał człowieczeństwo orków, ważniejsza stała się umiejętność dostrzeżenia aktora pod protezą. „Myślę, iż czymś, co bardzo chcieli zrobić w okresie 2, było rozszerzenie skali orków, a także możliwość zwiększenia możliwości sprowadzenia orków znajdujących się w środku ziemi i skierowania ich do przodu, z przodu i do środka, przed kamerą. I niekoniecznie ze względu na dialogi, ale na pewno ze znacznie większym ruchem twarzy”.

Oczywiście z tyłu jest mnóstwo orków, które mają mniej szczegółowe kostiumy; choć jest mało prawdopodobne, aby je w pełni rozróżnić, Gowersowie twierdzą, iż opracowali około 70 gumowych masek pulowerowych dla orków z tła (pięknie nazywanych dobrze znanymi: „maskami imprezowymi”).

Bardziej spersonalizowany wygląd orków powstał dzięki prostszemu rozwiązaniu, które Barrie nazywa „mieszaj i dopasowuj makijaże”.

„Wyrzeźbiliśmy około 10 lub 15 różnych protez orków na odlewach głów różnych aktorów o różnej wielkości. A potem podzieliliśmy cały makijaż na różne elementy – więc mielibyśmy 10 lub 15 różnych czołach, różnych policzkach, różnych podbródkach, różnych kominiarkach z uszami” – mówi Barrie. „Byliśmy w stanie wziąć z tego czoło, z tego policzki, z tamtego podbródek i ułożyć tego rodzaju puzzle z kawałkami, aby za każdym razem tworzyć zupełnie nowe postacie”.

„Przeszliśmy przez cały proces wybierania twarzy ludzi” – mówi Sarah. „Mieli naprawdę dobrą strukturę pod spodem. Więc choćby jeżeli możesz mieć ten sam makijaż, w zależności od kształtu twarzy tej osoby, może to sprawić, iż makijaż będzie wyglądał zupełnie inaczej.

Zdjęcie: Prime Video

Zdjęcie: Prime Video

Zdjęcie: Prime Video

Zdjęcie: Prime Video

Podsumowując, przez cały sezon Gowers obserwowali grupę około 60 zawodników. Dla każdej osoby grającej orka przygotowano własny zestaw wykonanych na zamówienie protez i soczewek. „Myślę, iż za każdym razem, gdy była grupa orków, wykonywaliśmy średnio około 20 makijaży” – mówi Sarah. „A każdy z nich potrzebował około dwóch i pół godziny na złożenie wniosku, zanim wyszedł na plan”.

Oczywiście mieli odskocznię do ogólnego wyglądu orków: jako fani oryginalnej trylogii filmowej wiedzieli, nad czym pracują. Poszukiwali także wielu odniesień do świata przyrody, aby pomóc zmienić klimat w zależności od orka. „To jak skóra ropuchy i skóra zwierzęcia, odniesienia i kolory oraz to, jak błyszczące i oślizgłe są rzeczy. Nasze orki — są bardzo spocone, bardzo błyszczące; cały czas ślinią się tym czarnym szlamem” – mówi Barrie.

Co prowadzi nas z powrotem do Glûga, a przynajmniej do gościa, który go gra. Technicznie rzecz biorąc, według wspomnień Gowersów, gra Robert Strange cztery różne stworzenia w tym sezonie, w tym upiór kurhanowy. Jednak był to głównie Glûg, który musiał posiadać wszystkie podręcznikowe cechy orków, ale mógł też mieć nieco większy charakter.

„Nie bardziej ludzki, ale jest w nim więcej osobowości” – mówi Barrie. „Nie chcieliśmy robić niczego zbyt ekstremalnego. Chcieliśmy czegoś, dzięki czego Robert mógłby wyrazić wiele emocji.”

I choć celem nie jest nadanie orkowi wyglądu człowieka, to jednak ludzkość to coś, co z pewnością wzięto pod uwagę przy projektowaniu Glûga, którego Barrie nazywa „prawdopodobnie najbardziej fascynującą postacią” do zaprojektowania. „Chciałem po prostu znaleźć adekwatną równowagę pomiędzy czymś, co ma w sobie lekki smutek, a także przerażającym orkiem. Fascynujące jest powrót i spojrzenie na test makijażu, który zrobiliśmy z Robertem — mamy wiele póz, w których warczy i uśmiecha się, i wygląda przerażająco. Ale potem pojawia się ten uroczy, pełen współczucia wyraz twarzy i pojawia się w nim mnóstwo emocji”.

Celem, jak zawsze, było znalezienie adekwatnej równowagi pomiędzy potwornością Śródziemia i prostym, niedoszłym obywatelem orka. Ale pomimo bardziej ludzkich oczu, w jednym miejscu musieli przyznać się do czegoś bliższego domu: „Mamy inne orki, które mają masywny zęby. Ale wiemy, iż tak naprawdę nie muszą przeprowadzać żadnego dialogu” – chichocze Barrie. „W przypadku Roberta było to dla nas zdecydowanie ważniejsze”.

$42

Autorką jest Susana Polo i wielu współpracowników Polygon. Rok Pierścienia ciągnie do siebie nasz całoroczny pakiet redakcyjny powrót do twórczości Tolkiena i epickiej adaptacji filmowej Petera Jacksona. Chociaż książka pojawi się dopiero w listopadzie, możesz zaoszczędzić 7% jeżeli złożysz zamówienie w przedsprzedaży.

Przeczytaj więcej



Source link

Idź do oryginalnego materiału