Odwołany lot? Wizz Air wprowadził zmiany, ale nie mamy dobrych wieści. Dostaniesz mniejszy zwrot

gazeta.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl


Jaki zwrot można dostać, jeżeli linia lotnicza odwoła lot? W przypadku Wizz Aira mniejszy niż dotychczas, bo przewoźnik właśnie zdecydował się na zmianę zasad, ale niestety na gorsze dla pasażerów. Zwłaszcza tych stałych.
Jak podaje serwis Fly4Free.pl, nowe zasady Wizz Aira weszły w życie z początkiem września, więc zaledwie parę tygodni temu. Teraz pasażerowie w razie odwołanego lotu przez cały czas mają do wyboru zwrot na konto bankowe lub konto Wizz, ale w przypadku tej drugiej opcji już bez dodatkowego bonusu.


REKLAMA


Zobacz wideo Sylwia Bomba zdradza patent na długi lot. "Lećcie samolotem, który..."


Nowe zasady zwracania kosztów za odwołany lot. Są od paru tygodni
Od września 2024 roku Wizz Air postanowił zmienić zasady zwracania pieniędzy za odwołane loty. od dzisiaj pasażerowie, którzy wybiorą zwrot środków na konto Wizz, otrzymają 100 proc. kosztów, bez dotychczasowego bonusu w wysokości 20 proc. Oznacza to, iż linia oferuje tyle samo, co w przypadku opcji przelewu na konto bankowe. To zdecydowanie zmiana na grosze, szczególnie dla tych, którzy często latali samolotami węgierskiego przewoźnika. Dodatkowe środki na kolejne podróże były u nich mile widziane, teraz niestety to już przeszłość.
Dlaczego Wizz Air zdecydował się na taką zmianę? Redakcja Fly4Free.pl poprosiła przewoźnika o komentarz, ale na razie nie otrzymała odpowiedzi. Powód niekorzystnej dla pasażerów decyzji jest na razie nieznany.


Opóźniony lub odwołany lot? To pasażerowie powinni wiedzieć
Pasażerowie muszą pamiętać, iż odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot przysługuje im tylko w niektórych przypadkach. A ściślej rzecz biorąc, w tych, które wynikły z winy linii lotniczej, czyli np.:


awaria samolotu,
strajk kapitanów,
protest stewardes,
inne problemy techniczne.


Podróżnym należy się wówczas rekompensata w wysokości od 250 do 600 euro (czyli od około 1071 zł do 2571 zł). Co więcej, w niektórych przypadkach przewoźnik musi zapewnić im też hotel czy inny lot zastępczy. I oczywiście zwrócić koszty biletów.


Co jeżeli opóźnienie lub odwołanie lotu występuje z przyczyn niezależnych, np. strajków na lotnisku, protestów personelu naziemnego czy zderzenia z ptakiem? Wtedy zależy tylko od linii, czy zdecyduje się wypłacić jakiekolwiek odszkodowanie. jeżeli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.
Idź do oryginalnego materiału