Nowa marka w segmencie street food

franchising.pl 2 miesięcy temu

Good Chicken to nowa marka franczyzowa na polskim rynku z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów.

Good Chicken celuje nie tylko w większe aglomeracje, ale także w mniejsze miejscowości, gdzie trudno o kulinarną różnorodność. Marka oferuje produkt dotychczas dostępny wyłącznie w dużych miastach oraz przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Marka Good Chicken wyszła naprzeciw mieszkańcom małych aglomeracji, którzy szukają odmiany w tradycyjnym jedzeniu.

– Polacy bardzo chętnie sięgają po kurczaki w chrupiącej panierce, skrzydełka, nuggetsy i stripsy, które podajemy w różnej formie, burgery, gyrosy czy wrapy. Do tego forma take away jest bardzo wygodna, szczególnie pod kątem szybkiej przekąski – mówi Sebastian Burek, product manager Good Chicken. Oferta w menu dostosowana jest do oczekiwań rynku, a produkty są w przystępnej cenie – już od 5,90 zł do 45 zł.

Sieć franczyzowa Good Chicken należy do segmentu street food, który jest atrakcyjny dla wszystkich grup wiekowych, szczególnie wśród młodzieży. Zdaniem Sebastiana Burka, w tej chwili „Zetki” to silna grupa konsumencka, która podąża za nowościami, zachodnią kulturą i nowymi trendami. – Good Chicken łączy to wszystko, oferując modną alternatywę w segmencie street food – zapewnia Sebastian Burek.

Oficjalny debiut Good Chicken na rynku poprzedziły dwuletnie testy. W związku z tym w pierwszej kolejności powstały punkty własne sieci, gdzie weryfikowane były wszystkie pomysły i rozwiązania, począwszy od funkcjonowania punktu na poziomie technicznym, menedżerskim oraz gastronomicznym. Kluczowym czynnikiem była część gastronomiczna biznesu, bez której choćby najlepiej skonstruowany technicznie biznes nie ruszyłby z miejsca. Podstawą była najwyższa jakość mięsa, które przeszło mocną selekcję.

– Tylko na bazie odpowiednio dobranych produktów mogliśmy stworzyć najlepszą ofertę. W punktach własnych testowaliśmy wszystkie pomysły i rozwiązania, które modyfikowaliśmy albo zamienialiśmy na nowe. Dzięki temu jesteśmy pewni naszego biznesu i gotowi, by oferować go franczyzobiorcom – mówi Sebastian Burek.

Inwestycja w punkt to kwota już od 15 tys. zł netto. Reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorcy Good Chicken otrzymują w formie przyczepy w pełni wyposażony i gotowy do pracy punkt gastronomiczny.

Działalność można więc rozpocząć bez konieczności adaptacji wnętrza do standardów sieci, jak w przypadku biznesów stacjonarnych. Dzięki temu koszty inwestycji są dużo niższe. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wszystkie produkty w centralnym magazynie bezpośrednio u franczyzodawcy. Przyczepy są ergonomiczne, wyposażone w zaplecze do adekwatnego przechowywania towaru. Wystarczy więc, by dostawy odbywały się dwa razy w tygodniu – mówi Sebastian Burek.

Ile można zarobić?

Good Chicken to biznes całoroczny, który można łączyć z inną działalnością zawodową i życiem prywatnym. Po odliczeniu wszystkich kosztów franczyzobiorcy zostaje choćby 15 tys. zł na rękę miesięcznie.
By zostać franczyzobiorcą Good Chicken, nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii. Sieć zapewnia kompleksowe szkolenie teoretyczno-praktyczne, które trwa tydzień i odbywa się w realnie działającym punkcie Good Chicken. Część praktyczna obejmuje wiedzę z przygotowywania potraw zgodnie z autorskimi recepturami Good Chicken, przestrzegania higieny, bezpieczeństwa produkcji i technik sprzedaży. Drugi blok szkoleniowy, teoretyczny, dotyczy wiedzy na temat biznesu w szerokim aspekcie. Jest to m.in. zarządzanie punktem, czyli pełną jego organizacją, kosztami i finansami, układaniem planu pracy poszczególnych pracowników i nadzorowanie wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Ponadto franczyzobiorcy mają zapewniony dostęp do materiałów szkoleniowych oraz stałej opieki ze strony sieci.

– Każdy franczyzobiorca ma swojego opiekuna, który jest z nim w stałym kontakcie od pierwszego dnia współpracy. Franczyzobiorcy mają z nimi stały kontakt telefoniczny oraz bezpośredni podczas wizyt w punkcie franczyzowym. Rolą opiekunów jest monitorowanie przestrzegania standardów sieci, jakości wydawanych produktów oraz wspieranie franczyzobiorców w optymalizacji biznesu, usprawnianiu procesów po to, żeby franczyzobiorca mógł maksymalizować swoje zyski ze sprzedaży – mówi Sebastian Burek. Sieć pozyskuje lokalizacje dla wszystkich franczyzobiorcy według preferencji i miejsca zamieszkania lub chęci prowadzenia biznesu w danej miejscowości. Każdy franczyzobiorca ma zapewnioną obsługę serwisową oraz wsparcie działu marketingu w promocji punktu.

Aktualnie w sieci funkcjonują trzy punkty franczyzowe oraz trzy punkty własne. W tym roku sieć planuje otworzyć od 20 do 30 punktów Good Chicken na terenie całej Polski.

WIZYTÓWKA GOOD CHICKEN

Przyczepy gastronomiczne, w których można kupić chrupiące kurczaki, skrzydełka, stripsy i nuggetsy. Marka Good Chicken należy do spółki Sweet Gallery, który rozwija również markę Lodolandia, Bafra Kebab, Kołacz na Okrągło i SiGelato.

  • Kwota inwestycji: od 15 tys. zł
  • Liczba przyczep własnych: 3
  • Liczba przyczep franczyzowych: 3
  • Plan na 2024 rok: Otwarcie od 20 do 30 punktów w całej Polsce
Idź do oryginalnego materiału