Nie czytają umów, a potem szok. Biuro podróży żąda dopłaty? To możliwe w 3 sytuacjach

kobieta.gazeta.pl 6 godzin temu
Wiele osób podczas planowania zagranicznych wakacji decyduje się skorzystać z usług biura podróży. To wygodna i bezpieczna opcja, która zapewnia klientom kompleksową obsługę. W umowie może się jednak pojawić zastrzeżenie o dopłacie. Kiedy dokładnie?
Biuro podróży załatwia wszelkie formalności związane z organizacją wyjazdu, takie jak rezerwacja biletów, hoteli, planowanie wycieczek. W wielu przypadkach zapewnia opiekę rezydenta, który pomaga w rozwiązywaniu problemów i udziela informacji. zwykle taka opcja wychodzi taniej, niż zorganizowanie urlopu na własną rękę w hotelu o takim samym standardzie.


REKLAMA


Zobacz wideo Pojechałam pierwszy raz i przepadłam. Pokażę wam Maltę, jakiej nie znacie


Dopłata do wakacji. Biuro podróży może jej zażądać w tych sytuacjach
Organizatorzy turystyki mają dostęp do licznych zniżek oraz przewagę negocjacyjną. Nie powinno więc dziwić, iż popularność wczasów wykupowanych w biurach podróży (np. all inclusive) rośnie. Mają one jednak pewne pułapki. Cena wykupionych wakacji może wzrosnąć i konieczna będzie dopłata.


Taką informację nierzadko można znaleźć w umowie. Dotyczy to sytuacji, w których doszło do wzrostu kosztów transportu, wzrostu kosztów opłat urzędowych, lotniskowych, załadunkowych lub podatków oraz wzrostu kursów walut. Biuro podróży musi oczywiście udokumentować klientowi, iż doszło do któregoś z wymienionych czynników.


Biuro podróży (zdjęcie ilustracyjne) Fot.Michał Walczak / Agencja Wyborcza.pl


Czy biuro podróży zwraca pieniądze? Przepisy mówią jasno
Jak można przeczytać na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, cena imprezy turystycznej określona w umowie może zostać podwyższona do 21 dni przed rozpoczęciem. Jest to zgodne z przepisami ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Dobra wiadomość jest taka, iż gdy klient nie zgadza się na dopłatę, ma prawo odstąpić od umowy. Nie ponosi wtedy strat finansowych, a biuro podróży oddaje mu pieniądze, które wpłacił wcześniej. Warto również pamiętać, iż konsument może zrezygnować z wyjazdu i wskazać na swoje miejsce inną osobę. Nowy klient musi przyjąć wszystkie prawa wynikające z umowy.


Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu.
Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału