Młode talenty polskiej branży turystycznej

pracodawcagodnyzaufania.pl 1 tydzień temu

Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl przyznała nagrody w pierwszej edycji konkursu Gąsiory Turystyki.

Jego celem jest odkrywanie młodych talentów działających w branży turystycznej i inspirowanie ich do aktywnego udziału w rozwoju turystyki. Wyróżnienia, ustanowione na cześć Adama Gąsiora, cenionego dziennikarza i twórcy portalu WaszaTurystyka.pl, mają stanowić symbol zaufania do potencjału młodych ludzi oraz być zachętą do ich odważnych działań w branży, która potrzebuje innowacji i świeżej energii. Laureatami tegorocznej edycji konkursu zostali: Karolina Kowalczyk (Nadzieja Turystyki), Paweł Nowakowski (Turystyczne odkrycie Roku) i Miłosz Bratuś (Młody Lider Turystyki).

Na cześć śp. Adama Gąsiora

Adam Gąsior, dziennikarz, twórca portalu Wasza Turystyka i jego redaktor naczelny, był niezwykłą postacią polskiej branży turystycznej. Znany jako dobry duch środowiska, promował współpracę, pasję i otwartość. Nagroda Gąsiory Turystyki, ustanowiona na jego cześć, ma na celu nie tylko uhonorowanie jego pamięci, ale także realizację marzenia Adama – odkrywania młodych talentów i inspirowania ich do aktywnego udziału w rozwoju turystyki.

Nagroda przyznawana jest w trzech kategoriach: Nadzieja Turystyki, Młody Lider Turystyki oraz Turystyczne Odkrycie Roku.

Paweł Nowakowski

Paweł Nowakowski, właściciel Biura Podróży Tu i Tam uznany za Turystyczne Odkrycie Roku wyróżnia się wyjątkową kreatywnością i innowacyjnym podejściem do turystyki. Karierę rozpoczął w wieku 18 lat, pracując jako pilot wycieczek w biurach podróży. Jego zdolność do dostrzegania potencjału w nieoczywistych miejscach oraz wprowadzanie nieszablonowych rozwiązań sprawia, iż nie tylko dostosowuje się do dynamicznie zmieniających się trendów, ale również je kreuje. Dzięki temu tworzy unikalne atrakcje i usługi turystyczne, które zdecydowanie odznaczają się na tle konkurencji. Przykłady jego działań obejmują m.in. tworzenie interaktywnych form zwiedzania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, opracowywanie ofert opartych na lokalnej kulturze i tradycjach czy wdrażanie ekologicznych rozwiązań w organizacji wycieczek. Laureat angażuje także lokalne społeczności w tworzenie ofert, które przyciągają turystów i wspierają rozwój regionu. W swojej pracy koncentruje się na promocji mniej popularnych miejsc turystycznych, nadając im znaczenie i zwiększając ich rozpoznawalność.

Planuje wprowadzenie modeli biznesowych opartych na personalizacji oferty, wsparciu lokalnych społeczności i dbałości o środowisko. Długoterminowe cele obejmują rozwój technologii, takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, w celu optymalizacji zarządzania doświadczeniami klientów.

Miłosz Bratuś

Miłosz Bratuś uznany przez Kapitułę Konkursu za Młodego Lidera Turystyki w tej chwili pracuje jako kierownik działu organizacji i wydarzeń w PLL LOT SA. Swoją zawodową drogę w lotnictwie rozpoczął jako członek personelu pokładowego. Doświadczenie zdobywał podczas rejsów realizowanych samolotami Embraer 70/75/95, Boeing 737-800/MAX oraz Boeing 787 Dreamliner, obsługując trasy europejskie oraz międzykontynentalne do Azji i Ameryki Północnej. Jego obowiązki obejmowały zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, a także pełnienie roli ambasadora marki PLL LOT oraz polskiej turystyki. Dzięki profesjonalnej postawie i zaangażowaniu, wyróżniał się w relacjach z pasażerami, promując zarówno polską gościnność, jak i wizerunek marki. Po wylataniu ponad 3000 godzin w powietrzu Miłosz przeniósł swoje kompetencje do biura Revenue Management, gdzie odpowiadał za kontrolę rejsów, opiniowanie zmian rozkładowych oraz rozwiązywanie problemów operacyjnych. W maju 2021 r. dołączył do biura marketingu, gdzie jako specjalista zajmował się współpracą z instytucjami turystycznymi na całym świecie, organizując m.in. studytours i wydarzenia promujące markę LOT oraz Polskę. Już po roku awansował na stanowisko kierownika działu organizacji wydarzeń, odpowiadając za realizację zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych projektów marketingowych, które skutecznie wzmacniają wizerunek PLL LOT. W 2023 r. Miłosz zrealizował 40 wydarzeń, a w 2024 liczba ta wzrosła do niemal 50.

Karolina Kowalczyk

Nadzieją Turystyki została Karolina Kowalczyk, młodszy specjalista ds. social mediów Hotelu CrystalMountain w Wiśle. Karolina w listopadzie 2019 r. objęła stanowisko menedżera obiektu w firmie Sen&Wino, gdzie przez ponad trzy lata odpowiadała za rozwój obiektu, działania marketingowe, pozyskiwanie klientów i przygotowanie ofert. Jej obowiązki obejmowały również otwieranie nowych kanałów rezerwacji oraz organizację spotkań biznesowych, co przyczyniło się do wzrostu popularności obiektu.

Od stycznia do września 2023 r. pracowała jako specjalista ds. marketingu w grupie Mokate, rozwijając swoje umiejętności w zakresie marketingu i promocji. W październiku 2023 r. rozpoczęła pracę, jako młodszy specjalista ds. social mediów w hotelu CrystalMountain, gdzie odpowiada za tworzenie i zarządzanie treściami w mediach społecznościowych, wzbogacając tym samym swoje doświadczenie w branży hotelarskiej. Aktywnie rozwija swoje kompetencje, uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach. Wyróżnia ją kreatywność i pomysłowość, które są widoczne na każdym etapie pracy. Partnerzy hotelu doceniają jej profesjonalizm w organizacji eventów i współpracy marketingowych, co sprzyja budowaniu długoterminowych relacji.

Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 10 stycznia 2025 r. podczas Gali Waszej Turystyki.
Idź do oryginalnego materiału