Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek wyjaśnia, iż kooperacja z LOT-em ma na celu zapewnienie polskiemu przewoźnikowi dominującej roli na nowym lotnisku, które ma powstać w 2032 roku.
Jednocześnie konieczna jest modernizacja Lotniska Chopina, aby do czasu otwarcia CPK obsłużyć przewidywane 32 mln pasażerów.
Koszt rozbudowy Okęcia wyniesie ok. 1 mld zł z dodatkową rezerwą inwestycyjną, a inwestycja ma się zwrócić przed otwarciem CPK. Rozbudowa ma na celu nie tylko zwiększenie przepustowości, ale także umożliwienie przeniesienia części infrastruktury na inne lotniska w przyszłości.
Jak podkreśla Lasek, nierozsądne decyzje poprzednich władz utrudniły rozwój, ale w tej chwili działania są „szyte na miarę”, a LOT powinien posiadać 50–60% slotów, aby w pełni wykorzystać swój potencjał.