LG przejmuje holenderski startup Athom, aby przyspieszyć rozwój swojego ekosystemu inteligentnego domu z obsługą sztucznej inteligencji

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Historia była dostępna przez kilka dni, ale teraz oficjalnie potwierdzono, iż LG Electronics niedawno nabyło 80 procent udziałów w Athom, holenderskiej firmie zajmującej się inteligentnymi domami z siedzibą w Enschede w Holandii. Znany ze swojej platformy inteligentnego domu Homey, startup zmagał się z problemami i nie miał skali, jaką zapewni LG. Umowa obejmuje plany LG dotyczące przejęcia pozostałych 20 procent w ciągu najbliższych trzech lat. LG utrzyma Athom jako odrębną działalność, jednocześnie rozszerzając swoje własne otwarte ekosystemy inteligentnego domu na całym świecie.

Historia była dostępna przez kilka dni, ale teraz oficjalnie potwierdzono, iż LG Electronics niedawno nabyło 80 procent udziałów w Athom, holenderskiej firmie zajmującej się inteligentnymi domami z siedzibą w Enschede w Holandii. Znany ze swojej platformy inteligentnego domu Homey, startup zmagał się z problemami i nie miał skali, jaką zapewni LG. Umowa obejmuje plany LG dotyczące przejęcia pozostałych 20 procent w ciągu najbliższych trzech lat. LG utrzyma Athom jako odrębną działalność, jednocześnie rozszerzając swoje własne otwarte ekosystemy inteligentnego domu na całym świecie.

Wraz z pojawieniem się Matter jako standardu interoperacyjności dla inteligentnego domu, a teraz dostępnością nowych aplikacji i platform obsługujących AI do zarządzania tymi systemami, możliwości w tej przestrzeni nigdy nie były większe. Jeden problem zasadniczo pozostaje, jak Athom boleśnie przekonał się w ciągu 10 lat swojej działalności, jest to, iż bardzo niewielu konsumentów rozumie potrzebę tego, co oferują i z pewnością nie chce zajmować się problemem konfiguracji i nadzorowania sieci inteligentnego domu. AI daje obietnicę usunięcia potrzeby procesu uczenia się z front-endu użytkownika, jednocześnie przyspieszając konwergencję między wieloma systemami i protokołami, które pozostają.

LG planuje zintegrować rozległą łączność Athom – która łączy tysiące urządzeń, czujników i urządzeń oświetleniowych – z generatywną platformą LG ThinQ z obsługą AI. Ta integracja ma na celu stworzenie domu AI z głębszym zrozumieniem użytkownika, przy czym platforma będzie w stanie zarządzać urządzeniami i podłączonymi urządzeniami, aby stworzyć spersonalizowane środowisko dostosowane do jego preferencji. LG przewiduje również rozszerzenie zróżnicowanego doświadczenia użytkownika domów AI na różne przestrzenie, takie jak przestrzenie komercyjne i środowiska mobilne, ostatecznie realizując i rozwijając koncepcję „Inteligentnej przestrzeni”.

LG oferuje globalną skalę i przemysłową potęgę, aby przekształcić pierwotną wizję, która zainspirowała Athom do wejścia na rynek inteligentnego domu i stworzenia Homey, swojego inteligentnego centrum domowego i platformy oprogramowania, która łączy wszystkie urządzenia. Athom został założony przez Emile Nijssena i Stefana Witkampa, którzy uruchomili udaną kampanię Kickstarter z Holandii w 2014 roku, oboje świeżo po studiach i obaj w wieku 22 lat, bez pojęcia o dalszej podróży. Udało im się wyprodukować i wysłać produkty w 2015 roku, co doprowadziło do kolejnych rund inwestycyjnych, które utrzymały firmę w kolejnym etapie wzrostu.

W ciągu tych pierwszych 10 lat Athom opracował własny hub sprzętowy i system operacyjny, aby stworzyć niezależny ekosystem inteligentnego domu. Jego flagowy produkt, Homey Pro, może łączyć się z ponad 50 000 urządzeń i obsługuje praktycznie wszystkie metody połączenia, w tym Wi-Fi, Bluetooth, Z-Wave, Materiał i Thread, co czyni go niezwykle wszechstronnym i otwartym.

Homey App Store, zarządzany przez Athom, oferuje około 1000 aplikacji do łączenia i kontrolowania urządzeń domowych takich marek jak Philips Hue i IKEA. Wiele z tych aplikacji opiera się na oficjalnych partnerstwach, obok dużej liczby aplikacji opracowanych przez społeczność Homey. Ta społeczność programistów aktywnie przyczynia się do otwartej platformy Athom, stale rozszerzając zakres marek i urządzeń, które można podłączyć do huba. Użytkownicy mogą łatwo stworzyć inteligentne środowisko domowe, pobierając aplikacje ze sklepu i łącząc swoje urządzenia.

Oczywiście, mając bazę klientów liczącą setki tysięcy użytkowników, Athom uważał, iż może utrzymać swój model dzięki usługom subskrypcji w chmurze, dopóki nie zdał sobie sprawy z potrzeby uczynienia usługi darmową i sfinansowania Homey ze sprzedaży sprzętu. Urządzenia Homey są dostępne w Australii, Singapurze, USA i Kanadzie, a także w Europie.

LG jest gotowe znacząco zwiększyć skalowalność wymaganą do wdrożenia wizji Athom, usuwając trudności związane z wyzwaniami związanymi z produkcją i łańcuchami dostaw (które szczególnie mocno uderzyły w Athom w latach globalnej pandemii) i pozwalając firmie skupić się na osiągnięciu najwyższych standardów branżowych. Według LG zostanie to osiągnięte poprzez zintegrowanie inteligentnej technologii domowej platformy LG ThinQ z otwartym ekosystemem i łącznością urządzeń Athom. Dla LG przejęcie Athom jest szczególnie godne uwagi, ponieważ umożliwi LG włączenie urządzeń i usług innych firm do swojego ekosystemu.

„Przejęcie Athom jest kamieniem węgielnym dla naszego domowego biznesu AI” — mówi Jung Ki-hyun, wiceprezes wykonawczy i szef LG Platform Business Center. „Wykorzystując synergię między dwiema firmami, rozszerzymy nasz otwarty ekosystem i zewnętrzne usługi integracyjne, mając na celu zapewnienie klientom bardziej zróżnicowanych i wielowymiarowych doświadczeń kosmicznych”.

Nawet po przejęciu Athom będzie przez cały czas działać niezależnie, utrzymując swoje operacje biznesowe i markę. Ta strategia ma na celu maksymalizację potencjału wzrostu i unikalnych mocnych stron Athom, przy jednoczesnym wspieraniu synergii w biznesie, możliwościach badawczo-rozwojowych i wykorzystaniu platformy.

Wprowadzenie przez LG AI home, które integruje otwartą platformę inteligentnego domu Athom z własną technologią AI, podkreśla zaangażowanie firmy w rozszerzenie strategii skoncentrowanej na sprzęcie również na platformę opartą na oprogramowaniu. W 2021 r. LG rozszerzyło swoją działalność telewizyjną o oprogramowanie, wchodząc na rynek platform telewizyjnych ze swoją platformą webOS. Aby wesprzeć tę zmianę, LG przejęło Alphonso, globalną firmę technologiczną z siedzibą w USA, specjalizującą się w mediach telewizyjnych, uczeniu maszynowym i analityce dużych zbiorów danych. Alphonso działa teraz jako LG Ad Solutions, główny składnik biznesu treści i usług webOS.

„LG ewoluuje w kierunku inteligentnej firmy rozwiązań przestrzennych, która łączy i rozszerza doświadczenia w różnych przestrzeniach mieszkalnych. Będziemy przez cały czas dokonywać strategicznych inwestycji, aby zmienić nasz paradygmat biznesowy, o czym świadczą nasze kolejne wejścia w usługi i rozwiązania oparte na platformach, takie jak platforma reklamowa webOS i AI home” — mówi William Cho, CEO LG Electronics.
www.homey.app
www.LG.com



Source link

Idź do oryginalnego materiału