Kultowa sieć wraca na rynek! Kupowaliście już tam kiedyś?

warszawawpigulce.pl 4 dni temu

Znana marka delikatesowa Krakowski Kredens powraca na polski rynek. Już w listopadzie ruszy sklep internetowy, a w pierwszej połowie 2025 roku pojawią się pierwsze sklepy stacjonarne. Nowy właściciel zapowiada powrót do tradycyjnych receptur i wysokiej jakości produktów.

Fot. Shutterstock

Nowe otwarcie po latach

Krakowski Kredens, który do 2017 roku działał w ramach sieci Alma Market, został w ubiegłym roku zakupiony przez spółkę Scapremium za 3,9 miliona złotych. Nowy właściciel, powiązany z siecią E.Leclerc, ma ambitne plany rozwoju marki.

„Jednym z najważniejszych założeń tego projektu jest adaptacja elementów historycznych, połączenie ich z produktami najwyższej jakości i przeniesienie ich do współczesnego życia codziennego” – wyjaśnia przedstawiciel firmy w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl. Marka będzie działać pod hasłem „Klucz do tradycji”, symbolizującym nowy rozdział w jej historii.

Tradycyjne smaki w nowoczesnym wydaniu

W ofercie sklepu internetowego znajdą się produkty nawiązujące do bogatego dziedzictwa kuchni krakowskiej, łączącej wpływy polskie, włoskie, żydowskie, węgierskie i orientalne. Asortyment obejmie między innymi wędliny i przetwory mięsne, dania gotowe, konfitury i syropy, grzyby, musztardy, słodycze oraz kawy i herbaty.

„Chcemy zaoferować naszym klientom specjalnie wyselekcjonowane produkty wytwarzane głównie przez małe, często rodzinne firmy” – podkreśla Paulina Vieuxmaire, dyrektor generalna marki. „Dużą wagę przywiązujemy do tego, aby powstawały one w oparciu o tradycyjne receptury, z ograniczonym użyciem sztucznych dodatków” – wyjaśniła w rozmowie z portalem.

Plany rozwoju

Firma zapowiada, iż będzie elastycznie dostosowywać ofertę do preferencji klientów. Po uruchomieniu sprzedaży internetowej w listopadzie, kolejnym krokiem będzie otwarcie sklepów stacjonarnych w pierwszej połowie 2025 roku.

Powrót Krakowskiego Kredensu zbiega się z innymi zmianami na polskim rynku handlowym. Sieć drogerii Kontigo przenosi całą sprzedaż do internetu, zamykając sklepy stacjonarne, a drogerie Natura zmieniają właściciela – polski Pelion sprzedaje sieć niemieckiemu funduszowi Mutares, choć transakcja wymaga jeszcze zgody UOKiK. Dla miłośników tradycyjnych polskich produktów powrót Krakowskiego Kredensu to dobra wiadomość. Marka, która przez lata była synonimem wysokiej jakości i tradycyjnych receptur, ma szansę ponownie zaistnieć na rynku, łącząc kulinarne dziedzictwo z nowoczesnymi kanałami sprzedaży.

Idź do oryginalnego materiału