O zjawisku no-show mówimy wtedy, gdy pasażer nie przeszedł odpowiednio wcześniej procedur lotniskowych lub w ogóle na lotnisko nie dotarł. Dotyczy to także tych osób, które przeszły przez kontrole bezpieczeństwa, ale z różnych przyczyn nie pojawiły się na czas przy określonej bramce. W takich sytuacjach linie lotnicze kierują się bardzo rygorystycznymi zasadami. Turyści, którzy spóźnili się na lot, ponoszą surowe konsekwencje. Nie przysługuje im zwrot kosztów ani możliwość zmiany biletu. Rezygnacja z podróży bez wcześniejszego anulowania rezerwacji zwykle oznacza utratę pieniędzy. Tak więc jeżeli wiemy, iż nie będziemy mogli stawić się na lotnisku, lepiej powiadomić o tym przewoźnika. Istnieje szansa, iż otrzymamy wówczas przynajmniej część środków za zakupioną taryfę.
REKLAMA
Zobacz wideo "Rolnik szuka żony". Marta Paszkin o przerażającej sytuacji, jaka przydarzyła się jej na lotnisku
Co, jeżeli nie pojawię się na lotnisku? Co, jeżeli nie zdążę na samolot? To musisz wiedzieć
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co się stanie, jeżeli opuścicie pierwszy odcinek podróży, mając w planach przesiadki w innym kraju? W przypadku, gdy zakupiliście bilety w obie strony lub planowaliście lot łączony, nieobecność na początkowym odcinku może skutkować automatycznym anulowaniem wszystkich kolejnych etapów podróży. Na przykład, o ile ktoś kupił bilet z Warszawy do Miami z przesiadką w Berlinie i nie pojawi się na pierwszym rejsie, to kolejne odcinki automatycznie zostają unieważnione. Natomiast jeżeli zrezygnujemy z ostatniego etapu naszego lotu to nic się nie stanie. Musimy jednak pamiętać, iż jeżeli nadaliśmy bagaż rejestrowany, on będzie leciał aż do końca trasy. Analogicznie, gdy rezerwowaliście bilety w obie strony, a nie stawiliście do wylotu, to przepada wam także lot powrotny.
Co, jeżeli nie stawie się na lot Ryanair? Zasady tanich linii lotniczych są mniej rygorystyczne
Warto wiedzieć, iż są wyjątki od tej zasady. W szczególnych sytuacjach, takich jak na przykład choroba czy śmierć bliskiej osoby linie lotnicze mogą zaoferować możliwość zmiany biletu lub zwrot kosztów. Należy wówczas niezwłocznie skontaktować się z przewoźnikiem w celu przedstawieniu odpowiednich dokumentów. Dodatkowo niektóre linie nie egzekwują zjawiska no-show. WizzAir czy Ryanair, nie stosują tej zasady, co jest korzystne dla podróżnych.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.