
Bardzo interesujące wieści płyną z obozu Google. Wszystko wskazuje na to, iż popularny mechanizm serwujące treści użytkownikom, chociażby na telefonach napędzanych przez system operacyjny Android, będzie również zaimplementowany w wersji desktopowej wyszukiwarki. Czy to gratka dla użytkowników i tym samym ogromna szansa na dodatkowy ruch dla wydawców?
Wszystkie te rewelacje pojawiły się na jednym z cyklicznych wydarzeń dla szeroko rozumianej branży SEO, organizowane przez Google pod nazwą Serach Central Live. Sam miałem przyjemność w takim wydarzeniu uczestniczyć, kiedy było organizowane w Warszawie i miałem okazje wymienić kilka zdań z Johnem Mullerem:
[caption id="attachment_248357" align="aligncenter" width="515"]

John Mueller to bardzo sympatyczny gość :)[/caption]
Wracając jednak do wydarzenia, na którym pojawiły się rewelacje dotyczące ekspansji Discover, to informacja została podana na Search Central Live w Madrycie.
More about Perspective.
Also interesting Discover expanding to desktop and even more personalization on SERP pic.twitter.com/JwyuU1g29U
— Gianluca Fiorelli (@gfiorelli1) April 9, 2025
Mało tego, miała paść informacja, iż to rozwiązanie jest adekwatnie już gotowe, realizowane są jednak testy. Sprawa jest o tyle interesująca, iż jeżeli zajrzeć do statystyk najpopularniejszych wydawców, to Discover stanowi z pewnością ogromny procent całego ruchu.
Czym jest Discover?
Discover działa zupełnie inaczej niż wyszukiwarka, w której otrzymujemy wyniki na podstawie zadanej frazy. W Discover strony przygotowywane są dla wszystkich użytkownika indywidualnie, na podstawie jego aktywności w wyszukiwarce (np. historia wyszukiwań). Na tej podstawie serwowane są proponowane strony, które jeszcze lepiej konwertują, bo trafią najpewniej w zainteresowania odbiorcy.
https://dailyweb.pl/google-wprowadzilo-najwieksza-zmiane-w-historii-ktora-zmiecie-wiele-biznesow-nas-pewnie-tez/
Zaimplementowanie tego rozwiązania nie tylko w telefonach z zielonym ludzikiem, aplikacji mobilnej Google, ale także w wersji desktopowej to z pewnością ogromna szansa dla wszystkich. Tym bardziej, iż wszystko zmierza do marginalizacji roli wydawcy, przez coraz większy nacisk ze strony Google do promowania własnych usług (w końcu mają do tego prawo), a także przez ostatnie zmiany, które zagościły również w polskiej wyszukiwarce Google: przegląd AI.
Pojawienie się Discover w desktopowej wersji to nie nowość, bo były już wcześniej próby, które nie zakończyły się rzecz jasna sukcesem. To rozwiazanie jednak wydaje się być wygraną dla każdej z trzech stron: wydawcy, Google i samego użytkownika. My mamy szanse na dodatkowy ruch, Google większe zaangażowanie, a użytkownik dostaje treści, które go interesują. jeżeli odnieść się do badania SimilarWeb jako papierka lakmusowego, to pomimo iż ruch jest większy po stronie mobile, to desktop z ponad 40% całego ruchu to ogromny kawał tortu do zjedzenia.
Wprowadzenie Discover wydaje się być zatem szansą dla wszystkich, trzymamy kciuki za powodzenie w testach i rychłą promocję na proda.