Gigant chce przejąć znaną markę. Sklepy mają być przestronniejsze i ma ich być znacznie więcej

tulodz.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: Do 2030 r. ma powstać nawet 1200 sklepów worldbox z odzieżą casualowo-sportową | foto pixabay (zdjęcie ilustracyjne)


Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji poinformował, iż "CCC zamierza dokonać koncentracji polegającej na przejęciu kontroli nad spółką MKRI. CCC zamierza nabyć co najmniej 41 proc. udziałów w kapitale MKRI".

CCC to już nie tylko buty. Gigant "rozpycha się" na rynku odzieżowym

To, jak dodał UOKiK, łącznie z aktualnie posiadanymi już udziałami pozwoli gigantowi na samodzielne sprawowanie kontroli na wskazaną spółką.

CCC powstało w 1999 roku na bazie własnego konceptu handlowego Cena Czyni Cuda. To marka, której nie trzeba nikomu przedstawiać. W samej Łodzi ma kilkanaście sklepów.

Ta polska spółka akcyjna, jest jednym z liderów europejskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i odzieży. Działa zarówno jako sieć sklepów stacjonarnych, jak i platforma internetowa, oferując produkty pod markami takimi jak CCC, eobuwie.pl, czy HalfPrice. Na początku tego roku przejęło również MODIVO.

Teraz do tej listy ma dojść sprawowanie kontroli nad kolejną spółkę - MKRI, która posiada ponad 140 sklepów odzieżowych w całej Polsce. Początkowo występowała pod nazwą kaes, ale po zawarciu umowy franczyzowej właśnie z Grupą CCC (pod koniec 2024 roku), zmieniła ją na Worldbox.

Jak wówczas mówił Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC, w rozmowie z portalem DlaHandlu, 150-metrowe sklepy z czasem mają zwiększyć swoją powierzchnię do 700 metrów kwadratowych. Ma się w nich znaleźć 60 proc. odzieży, 20 proc. obuwia i 20 proc. akcesoriów. Projekt zakłada powstanie do 2030 r. choćby 1200 sklepów worldbox z odzieżą casualowo-sportową. Jak wyliczał, sieć ma oferować odzież takich marek jak np. Champion, Reebok, Kappa, Shaq, Roxy, Juicy Couture, G-Star, Nautica, DC, Hunter, a do tego marki partnerów: adidas, Puma i Vans.

Idź do oryginalnego materiału