Federalna Komisja Handlu zatwierdziła nową zasadę uniemożliwiającą hotelom i sprzedawcom biletów ukrywanie dodatkowych opłat związanych z zakupem. Pod zasadafirmy muszą „z góry ujawnić” całkowitą cenę pobytu w hotelu, wynajmu wakacyjnego lub biletów na wydarzenia na żywo przed dokonaniem transakcji.
Zasada, która po raz pierwszy zaproponowano w zeszłym rokudotyczy opłat „ośrodka”, „wygody” i „usług”, które często w ukryty sposób podnoszą ostateczną cenę pobytu w hotelu lub biletów na koncert na żywo lub wydarzenie sportowe. Nie zabrania firmom pobierania tego rodzaju opłat; wymaga jedynie ujawnienia całkowitego kosztu zakupu (w tym opłat) podczas reklamowania lub wyświetlania ceny.
Ponadto firmy muszą wyświetlać całkowitą cenę zakupu „wyraźniej niż większość innych informacji o cenach”. Chociaż firmy mogą przez cały czas wykluczać opłaty za wysyłkę i podatki z reklamowanych cen, muszą teraz pokazywać te opłaty, zanim klienci zaczną wprowadzać informacje o płatności. Przepis ma wejść w życie w kwietniu 2025 r.
„Ludzie zasługują, aby z góry wiedzieć, ile mają zapłacić, bez obawy, iż później zostaną obciążeni tajemniczymi opłatami, na które nie zaplanowali budżetu i których nie mogą uniknąć” – stwierdziła przewodnicząca FTC Lina Khan w komunikat prasowy. „Zasady FTC położą kres opłatom śmieciowym związanym z biletami na wydarzenia na żywo, hotelami i wynajmem wakacyjnym, oszczędzając Amerykanom miliardy dolarów i miliony godzin zmarnowanego czasu”.