Expo 2025: ponad 1,3 mln gości i Złota Nagroda BIE dla Pawilonu Polski

300gospodarka.pl 4 godzin temu

Polska zakończyła udział w Wystawie Światowej Expo 2025 w Osace sukcesem. Pawilon Polski odwiedziło ponad 1,3 mln gości, a ekspozycja została uhonorowana Złotą Nagrodą BIE w kategorii pawilonów średniej wielkości. Udział w wydarzeniu wzmocnił wizerunek Polski jako nowoczesnego, kreatywnego i otwartego kraju, a także atrakcyjnego partnera gospodarczego w regionie Azji i Pacyfiku.

Polska wizytówka na arenie międzynarodowej


Od otwarcia wystawy 13 kwietnia do jej zakończenia 13 października Pawilon Polski prezentował nowoczesną i dynamiczną Polskę poprzez połączenie technologii, kultury i tradycji. Bogaty program gospodarczy, naukowy i kulturalny skupiał się m.in. wokół postaci Fryderyka Chopina.


– Wystawa Światowa Expo 2025 była okazją do promocji Polski na arenie międzynarodowej, a także przestrzenią budowania relacji i wymiany doświadczeń. W świecie, który zmienia się w szybkim tempie, pokazaliśmy Polskę jako kraj otwarty na przyszłość i międzynarodową współpracę – mówi Jacek Tomczak, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Expo 2025 Osaka, Kansai.

Kultura, biznes i nauka w jednym miejscu


W trakcie Expo odbyło się ponad 500 wydarzeń kulturalnych, w tym koncerty, wystawy i prezentacje artystyczne. istotną częścią programu był także segment biznesowy, który – jak mówi Łukasz Gwiazdowski, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu – „przyniósł konkretne rezultaty: podpisane kontrakty, listy intencyjne i plany inwestycyjne, które będą rozwijane po zakończeniu wystawy”.


Program gospodarczy był jednym z najbardziej rozbudowanych w historii polskiego uczestnictwa w Wystawach Światowych. Miał na celu promocję polskich marek i nawiązywanie trwałych relacji z partnerami z Japonii oraz całego regionu Azji i Pacyfiku.

Nagrody i gospodarcze efekty Expo


Polska zdobyła trzy prestiżowe wyróżnienia, w tym Złotą Nagrodę BIE za ekspozycję.


– Dzięki wspólnemu zaangażowaniu Polska zaprezentowała się na Expo 2025 jako nowoczesny, dynamicznie rozwijający się kraj, gotowy do współpracy i dialogu z całym światem – mówi Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.


Polskie przedsiębiorstwa zyskały szansę na umocnienie pozycji na rynku japońskim. Prezentacja innowacyjnych technologii i usług zaowocowała podpisaniem umów biznesowych oraz rozwojem kanałów eksportowych. Wzrosło również zainteresowanie polskimi produktami – od żywności i kosmetyków po technologie przemysłowe i IT.




Polecamy także:



  • Ceny paliw w Polsce rosną mimo spadku cen ropy na globalnych rynkach

  • Ponad 3 tys. filmów na YouTube służyło do kradzieży danych

  • Elektrownia Dolna Odra. Sąd nakazuje uwzględnić ochronę rzeki

  • Ryzyko w biznesie maleje, ale wciąż daleko do stabilności. Raport Allianz Trade

Idź do oryginalnego materiału