Wydana w 2023 roku aktualizacja i rozbudowa zasad do
Firefight, wprowadziła nie tylko sporo zmian balansujących i typowych dla wydawcy usprawnień.
Mantic dodał również nowy sposób budowania list armii.
Anihilation koncentruje się na walkach armii w dużą liczbą pojazdów. Coś jak
Panzeegruppe. Była to doskonała okazja aby dodać do gry sporo nowych pojazdów jak
C3M4 Combat Drone, ramach umowy np. z
Warlord Games czy
Wolverine tank/APC w ramach umowy z
Archon Studios. Równocześnie wydawca zwiększył liczbę uzbrojenia i wyposażenia już istniejących pojazdów takich, jak
Mule,
Tunneller, Hornet czy
Sturnhammer. Wyposażenie to, w formie żywicznych elementów takich jak panele i wieże dowodzenia, wyrzutnie rakiet w różnych wariantach itp. Do tego kilka jednostek dostało nowe wzory. Dotyczy to nie tyle czołgów co zmechanizowanej piechoty, takiej jak krasnoludzkie motorki czy asteriańskie
razor'y. w tej chwili większosć tych (jeśli nie komplet) usprawnień, dostępna jest w
Mantic Vault, więc można je dowolnie drukować.
Piszę o tym dlatego, iż moje ukochane szczury, Veer-myn, też dostały sporo zabawek (Death Engine już widzieliście). Tunneller, mój ulubiony pojazd (wogóle Firefight ma bardzo dobre, zróżnicowane pojazdy!), który do tej pory był transporterem piechoty z opcją uzbrojenia w działo ppanc lub ciężki miotacz ognia i powiększenia przedziałów transportowych (można dodać aż 2 przedziały a przy okazji zwiększyć o połowę HP) stał się uniwersalną platformą do personalizowania przez Rój, podobnie jak podwozie Panzer III stało się dla Niemców.
Nowe warianty wyposażenia to:
Shield generator - kosztem 5 miejsc w transporterze, otrzymujemy asteriańską technologię! Generatory tarcz. Generator posiada 5 punktów tarcz, którymi pochłania do 5 trafień z wybranych ataków skierowanych w siebie lub pobliską jednostkę! Co więcej, pod koniec tury na 6+ odzyskuje utracone punkty. jeżeli więc chce ktoś wpakować w nasze cenne pojazdy rakietę przeciwpancerną, musi najpierw ostrzelać, zwykle innym odziałem, tarcze zwykłymi karabinami tak, żeby tarcze nie pochłonęły cennej rakiety!
Nowe warianty to:
Saturation - szczurzy nebelwerfer, słabiej opancerzony ale bardizej niebezpieczny. Posiada dodatkowe rakiety, montowane na bokach pojazdu, wypluwające serie toksycznych, przeciwpiechotnych pocisków. Do tego lżejsza konstrukcja pozwala mu na bardziej agresywne taranowania, zadające większe obrażenia (Devastatind(D2)),
Tangle - pojazd dowodzenia. Klasyczny tunneller, przewożący szczurze Tangle, splątanych ogonami szczurzych psioników. Nie ma możliwości używania działa ppanc lub miotacza ani montowania dodatkowych przedziałów "towarowych" ale Tangle rekompensuje to atakami psionicznymi oraz generuje kości dowodzenia a jego wiertła mają mniej ataków ale o 2x większym przebijaniu pancerza.
W swojej armii miałem do tej pory jednego Tunneller'a
w wersji podstawowej. Z wymiennym przednim uzbrojeniem. Teraz, choć wybór był trudny, postanowiłem dodać jednego z generatorami tarcz, bo pozwala mi to na sporo ciekawych kombinacji na polu walki. Niestety ograniczenie rozmiaru przedziału transportowego uniemożliwia skuteczne przewożenie oddziału Nightmares (Ci mogą jechać w drugim pojeździe) ale już oddział Maligni z bronią specjalną czy choćby Creepers z ładunkami przeciwpancernymi (idealnymi do walki również z krasnoludami a zwłaszcza Enforcers) doskonale pasują. Do tego tarcze mogą ochraniać Mutated Rat Fiend'a czy Tangle (można oba wykopać spod ziemi w środku bitwy!). Opcji jest więc wiele. Tym razem zdecydowałem się na sklejenie modelu na sztywno, tj. bez wymiennego uzbrojenia. Wiem, iż opcji wystawienia jest bardzo dużo ale nie przepadam jak za dużo elementów modelu jest na magnesach. Pomalowałem też tylko 1 panel generatora, bo druki dopiero będę drukował. Miałem przed chwilę inny pomysł ale na szczęście dodanie panelu to żaden kłopot a z jednym model też już się odpowiednio prezentuje.
Myślę, iż zółty pancerz sprawdza się szczurom najlepiej, więc nie eksperymentowałem z kolorystyką. Uzyłem tylko nowej, testowanej na Crawlers technice z użyciem Speedpaints od AP. Bardzo dobrze spisuje się też malowanie wierteł bez użycia farb metalicznych. Dobrze oddaje to wiercenie w skale, do czego używane są te pojazdy. Generalnie cała zabawa polega głównie na nakładaniu rdzy (bez użycia pigmentów) w postaci wash'a i zabawy dużymi pędzlami do drybrush od AP (polecam!).
Zapomniałbym. Wyłażące z tyło szczury to konwersja z użyciem elementów Tangle. Usunąłem znajdujący się z tyłu właz i zastąpiłem go wyskakującymi szczurami. Konwersja czysto estetyczna. Tak oto prezentuje się mój nowy dodatek do armii.
Photography used with permission. Copyright Mantic Games 2024