Chociaż kiedyś znalezienie gry z twórcą postaci, która obejmowałaby różnorodną gamę fryzur, było, a w niektórych przypadkach przez cały czas jest, trudne, nowsze gry są coraz lepsze w zapewnianiu stylów reprezentujących osoby o spektrum perwersyjnych/kręconych włosów, w których mieszka wielu kolorowych ludzi. Jednak nowym wyzwaniem jest sprawienie, aby te fryzury wyglądały i zachowywały się naturalnie. Pamiętam, jak patrzyłem na wszystkie fryzury Horyzont Zakazany Zachód i zdziwienie, iż dredy na Varl wyglądały, jakby były zrobione z piankipodczas gdy jego broda była po prostu prostymi włosami, bez ani grama załamania, jaki zwykle ma Czarny mężczyzna taki jak on. Odświeżające było więc to, iż BioWare włożyło tyle wysiłku, aby nie tylko uwzględnić różnorodne fryzury, ale także zapewnić, iż włosy zachowują się autentycznie.
Na blogu EA opisano, jak technologia Strand Hair „łączy fizykę z renderowaniem w czasie rzeczywistym, aby symulować wiarygodne modelowanie ludzkich włosów”. Według bloga technologia Strand Hair była już wykorzystywana w grach sportowych EA, w których prawidłowe odwzorowanie ludzkich włosów jest ważne, aby dokładnie odwzorować prawdziwych ludzi występujących w tych grach. Ale ponieważ Osłona zasłony zawiera postacie biegające przez wodospady lub otoczone magicznymi cząsteczkami – czynności, których nie zobaczysz Maddena ’25 — technologia Strand Hair wymagała dalszego udoskonalenia.
„Główna różnica pomiędzy Dragon Age: Strażnik Zasłony i istniejący Frostbite [EA’s in-house game engine] tytułów dostarczonych wraz ze Strand Hair to sama różnorodność i ilość efektów wizualnych oraz przezroczystych obiektów” – czytamy na blogu EA. „Od magicznych zaklęć po dym, ogień i mgłę – technologia potrzebna, aby płynnie wtopić się w otoczenie i magię Thedas”. Możesz zobaczyć Strand Hair w akcji na filmie Tutaj.
Rezultatem są piękne, luksusowo wyglądające włosy, jakich nie widziałem w żadnej grze, w którą grałem. Jestem notorycznie wybredny, jeżeli chodzi o fryzurę w grach wideo i zrobiło to na mnie odpowiednie wrażenie Osłona zasłonyoferty. Początkowo wybrałam fryzurę typu warkocz/kucyk dla mojego Rooka i byłam pod wrażeniem, iż wybór padł ze stylizowanymi włosami typu baby hair — powszechnym składnikiem fryzur Black i Latinx, który jest często pomijany przez wszystkich, z wyjątkiem najbardziej oddanych modderów fryzur. Ci programiści naprawdę odrobili pracę domową. Ale chociaż technologia i różnorodność były odświeżającą zmianą tempa, myślę, iż technologia trochę działa zbyt Dobrze.
Czarne włosy poruszają się, ale nie tak bardzo jak u nas Osłona zasłony. Mniej więcej w połowie gry zdecydowałem się zmienić fryzurę (co możesz zrobić w dowolnym momencie, więc nie martw się, jeżeli po rozpoczęciu gry będziesz żałować swojej postaci). Przeszłam od warkoczyków do krótkich, lekko kręconych fryzur, przypominających włosy Zoë Kravitz Batman.
W prawdziwym życiu takie krótkie, krótko przycięte włosy zwykle pozostają na swoim miejscu, ale ten styl poruszał się dosłownie przy każdym najmniejszym ruchu mojej postaci. To było zbyt głupie, jak fizyka drgań, ale z włosami. Głęboko szanuję i doceniam ilość pracy technicznej włożonej w stworzenie czegoś tak prostego, ale o ogromnym znaczeniu kulturowym, jak włosy. To jedna z tych małych rzeczy, które sprawiają Osłona zasłony duża poprawa w stosunku do poprzedniego Wiek Smoka zawody sportowe.
Source link