Coty wystawia na próbę marki takie jak CoverGirl

manager24.pl 11 godzin temu

Amerykańska grupa kosmetyczna Coty dąży do zwiększenia rentowności i w tym celu przeprowadza restrukturyzację firmy. Zarząd dokona przeglądu części jej działalności w zakresie kosmetyków konsumenckich i ściślej zintegruje działy perfum luksusowych i perfum dla masowego odbiorcy, ogłosiła firma we wtorek.

Celem jest skupienie się na kluczowych kompetencjach, stymulacja wzrostu i zwiększenie wartości firmy. Coty zaangażowało Citi Bank jako doradcę w przeglądzie strategicznym. Coty jest większościowym udziałowcem JAB Holding, który zarządza aktywami rodziny Reimann. Rodzina Reimann należy do najbogatszych w Niemczech. Pod koniec sierpnia Coty zaszokowało rynki słabą prognozą , w wyniku czego cena akcji tymczasowo straciła ponad jedną piątą swojej wartości.

Coty walczy ze słabym popytem na kosmetyki w USA i prognozuje spadek sprzedaży w czwartym kwartale. Z powodu amerykańskich ceł, detaliści w USA ostrożnie podchodzą do importu i ograniczają swoje zapasy. Ponadto konsumenci ograniczają wydatki na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry z powodu wzrostu cen.

Przegląd strategiczny skupi się na segmencie kosmetyków kolorowych dla masowego odbiorcy o wartości 1,2 miliarda dolarów, który obejmuje takie marki jak CoverGirl, Rimmel, Sally Hansen i Max Factor, a także na brazylijskim segmencie o wartości blisko 400 milionów dolarów . Rozważony zostanie szereg alternatyw, w tym partnerstwa, zbycia lub wydzielenia. „Dzięki temu kolejnemu etapowi naszej transformacji zyskujemy przejrzystość i koncentrację” – powiedziała dyrektor generalna Sue Nabi (57).

W ramach restrukturyzacji członek zarządu Gordon von Bretten obejmie stanowisko szefa działu Consumer Beauty. Będzie on również kierował przeglądem strategicznym. Obecny szef marki działu, Stefano Curti , oraz szef sprzedaży, Alexis Vaganay, ustąpią ze stanowisk.
Idź do oryginalnego materiału