Coraz więcej zagranicznych turystów w Polsce

ttg.com.pl 2 miesięcy temu
fot. Piotr Żyła

Polskie hotele odnotowują 20% wzrost liczby klientów z Czech. To efekt dobrej opinii o polskiej bazie turystycznej oraz coraz łatwiejsza komunikacja drogowa między Polską a Czechami — podaje Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie.

„Polacy jeżdżą na weekendy do Pragi, a Czesi nad polskie morze. Taka wymiana turystyczna jest niesamowicie interesująca i pokazuje, iż nasz potencjał turystyczny rośnie. Hotelarze z którymi rozmawiałam mówią, iż Czesi czy Węgrzy, którzy rok temu przyjechali nad morze na weekend, teraz wracają na tydzień” – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

Poza mieszkańcami krajów, które nie mają dostępu do morza (Czechy, Węgry, Słowacja), nad Bałtykiem coraz częściej można też spotkać turystów z Bułgarii czy Rumunii. Cały czas dominują jednak nasi zachodni sąsiedzi. Ale wiele wskazuje na to, iż sezon 2024 może być rekordowy pod kątem liczby gości z innych państw niż Niemcy.

„Województwo zachodniopomorskie lata pracowało na to, by wykreować produkty turystyczne, które będą w stanie konkurować o uwagę turystów z całej Europy. Mamy naprawdę świetną bazę hotelową, szerokie plaże, bardzo atrakcyjny sektor medical oraz wellness. Co więcej, dla osób, które lata wypoczywały w gorącej Hiszpanii zmienny klimat polskiego wybrzeża nie musi być wadą” – dodaje Hanna Mojsiuk.

Obłożenie niektórych hoteli, gdzie wciąż najwięcej jest turystów krajowych, kształtuje się na poziomie 80-90%. Jest jednak pewien niedosyt jeżeli chodzi o promocję Polski w Skandynawii.

– „Goście zagraniczni w hotelach sieci Zdrojowa Hotels to przede wszystkim nasi sąsiedzi z Niemiec, szczególnie w Świnoujściu i Kołobrzegu. Na drugim miejscu plasują się Czesi i tutaj widzimy wzrost rezerwacji, zarówno nad morzem, jak i w górach, porównując ten rok z ubiegłym. Trzecia grupa to Skandynawowie, ale w tym przypadku potencjał nie jest wystarczająco wykorzystywany, dlatego warto zmobilizować branżę turystyczną, Polską Organizację Turystyczną, ale też lokalne organizacje do promocji naszej części wybrzeża właśnie na rynku skandynawskim” – mówi dyrektor ds. public affairs Zdrojowa Invest i członek prezydium PIG w Szczecinie Małgorzata Jaszkiewicz.

Idź do oryginalnego materiału