Chiński sektor turystyki kulturowej w rozkwicie

ttg.com.pl 1 miesiąc temu
Fot. Unsplash

Tegoroczne obchody Chińskiego Nowego Roku miały szczególne znaczenie, ponieważ były pierwszymi od momentu wpisania tego święta na listę niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Chińska branża turystyki kulturowej cieszy się rosnącym zainteresowaniem na całym świecie. Coraz więcej podróżnych poszukuje autentycznych doświadczeń związanych z dziedzictwem i tradycją. Trendy w mediach społecznościowych oraz statystyki wskazują na wyraźny wzrost entuzjazmu, zwłaszcza w okresie tegorocznych obchodów Chińskiego Nowego Roku, co potwierdza rosnącą pozycję Chin jako atrakcyjnej destynacji turystyki kulturowej.

Jednym z kluczowych czynników napędzających ten trend była kampania „Chinese New Year Tour Global KOL China Travel Campaign”, która rozpoczęła się w połowie stycznia. W ramach tego projektu ponad 40 międzynarodowych influencerów podróżniczych odwiedziło dziesięć miast na czterech tematycznych trasach, obejmujących m.in. Zhangzhou i Fuzhou w prowincji Fujian, Yancheng w Jiangsu, Changzhi i Yuncheng w Shanxi, Nanchang, Lushan i Jingdezhen w Jiangxi oraz Changsha i Zhangjiajie w Hunan. Ich materiały ukazujące obchody Chińskiego Nowego Roku, lokalne zwyczaje i malownicze krajobrazy przyciągnęły już ponad 80 milionów wyświetleń i niemal milion interakcji w sieci, docierając do globalnej publiczności.

Wzrost zainteresowania chińską turystyką kulturową zbiegł się z rozszerzaniem polityki bezwizowej, ułatwiającej wjazd zagranicznym turystom. W 2024 roku do Chin przybyło ponad 64 miliony zagranicznych podróżnych, z czego ponad 20 milionów skorzystało z możliwości wjazdu bez wizy. Dodatkowo w lutym do programu bezwizowego dołączyły grupy turystyczne z państw ASEAN.

Rosnące zainteresowanie doświadczeniami kulturowymi znajduje również odzwierciedlenie w trendach internetowych. W okresie Chińskiego Nowego Roku liczba wyszukiwań związanych z chińskimi lampionami, targami świątynnymi i przedstawieniami teatralnymi wzrosła aż 7,5-krotnie w porównaniu z poprzednim rokiem.

Wraz z rosnącym naciskiem na ochronę dziedzictwa kulturowego, inicjatywy promujące historyczne miejsca i tradycyjne święta będą przez cały czas przyciągać turystów zainteresowanych kulturą i historią Chin.

Idź do oryginalnego materiału