BYD to jeden z tych chińskich producentów, którzy z każdym miesiącem zyskują w Europie coraz większą popularność. Również w Polsce ludzie coraz chętniej przeglądają cenniki marki z Państwa Środka. Powstają nowe salony, serwisy, a zainteresowanie stale rośnie. W przeciwieństwie do kilku innych producentów, ten konkretny nie stawia wyłącznie na segment SUV. Znajdziemy tu jeszcze m.in. kombi, auto miejskie oraz tego interesującego sedana.
Nowy model BYD zyskuje coraz większą popularność
BYD Seal 5 DM-i to zaawansowana hybryda, która zadebiutowała na rynku w 2025 roku. Mowa zatem o zupełnie nowym samochodzie, skonstruowanym według najnowszych trendów. Co do samego wyglądu, chiński sedan może się podobać – choć jak wiadomo, jest to kwestia gustów. Kwestią gustu nie jest z kolei fakt, iż mamy tutaj do czynienia z hybrydą najnowszej generacji. Samochód jest w stanie pokonać ok. 100 kilometrów wyłącznie na silniku elektrycznym. Wspierając jednostkę benzynowy, cały układ zapewnia łączny zasięg przeszło 1000 kilometrów. To coś, na co Polacy zwracają dużą uwagę i tutaj nie będą rozczarowani. Napęd hybrydowy zapewnia też świetne spalanie – według producenta są to okolice 4,8 litra na 100 kilometrów.
Wnętrze jest nowoczesne, futurystyczne, aczkolwiek jednocześnie bardzo eleganckie. Spotkamy tutaj skórzane, bardzo wygodne fotele, czy kilka portów USB i bezprzewodową ładowarkę. Na pokładzie znajduje się też filtr oczyszczający powietrze, a o dostatek światła naturalnego dba szyberdach. Samochód jest przestronny i ma całkiem pojemny bagażnik. Nie ma sensu poruszać tutaj tematu systemów bezpieczeństwa, nowinek technologicznych i infotainmentu. Przypomnijmy, iż to model, który miał swoją premierę w tym roku i wszystko jest tu zgodne z aktualnymi trendami.
Czego szukać w takiej cenie?
Jak BYD Seal 5 DM-i wypada na tle konkurencji? W przypadku większości modeli określanych tutaj mianem bezpośrednich rywali zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi ok. 50-70 kilometrów. Chiński sedan deklaruje ponad 100 kilometrów. BYD generuje 212 koni mechanicznych – część rywali nie może pochwalić się takim wynikiem. jeżeli chodzi o wyposażenie, czy multimedia – chiński producent słynie z tego, iż ma to bardzo dopracowane i dostępne również w wersji standardowej. Technologicznie Seal 5 DM-i absolutnie nie odstaje od swojej konkurencji, a w wielu aspektach choćby ją przewyższa.
Spójrzmy tymczasem na cenę. Chiński sedan jest dziś do kupienia od 129 900 zł. I znów – wśród bezpośredniej konkurencji raczej nie mamy co szukać aut w podobnej kwocie. Powtarza się zatem schemat, który występuje bardzo często w przypadku samochodów z Państwa Środka. Oczywiście na sam koniec pozostaje pytanie o kwestię serwisowania, części itp. Jesteśmy wciąż w momencie, w którym ani BYD, ani inni producenci z Chin, nie mają jeszcze tak rozwiniętej sieci, jak konkurencja. To natomiast powoli zaczyna się zmieniać i niedługo może się okazać, iż rywale stracą i tę przewagę.
Zdjęcia: BYD