
Polskie Linie Lotnicze LOT stoją przed decyzją o wyborze nowych samolotów regionalnych. O kontrakt na dostawę 84 maszyn rywalizują Airbus i Embraer.
Francuski producent oficjalnie potwierdził złożenie oferty na modele A220-100 i A220-300, podkreślając ich komfort, większą pojemność oraz niższe koszty eksploatacji.
Embraer, który od lat dostarcza samoloty LOT-owi, promuje z kolei rodzinę E2, wskazując na ich oszczędność paliwową i możliwości rozwoju polskiego sektora lotniczego. W ramach kontraktu firma zapowiada zwiększenie obecności w kraju, a choćby potencjalne uruchomienie linii montażu wojskowych KC-390.
Decyzja o wyborze ma zapaść w ciągu najbliższych miesięcy, a wymiana floty planowana jest na lata 2026–2030. Nowe maszyny będą najważniejsze dla strategii LOT-u, zwłaszcza w kontekście budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.