Czeskie Leo Express wkracza na polskie tory z nową ofertą. Od 1 marca 2026 roku przewoźnik uruchomi codzienne połączenia pomiędzy Krakowem a Warszawą, a część składów pojedzie dalej aż do Pragi. To pierwsza w historii regularna linia kolejowa tej spółki obejmująca dwa największe polskie miasta. Sprzedaż biletów już ruszyła – najtańsze miejsca można kupić w promocyjnej cenie od 9 zł.
Do tej pory Leo Express kojarzył się głównie z trasą Kraków–Praga, obsługiwaną zarówno w dzień, jak i w nocy. Teraz firma wzmacnia swoją obecność w Polsce – od grudnia 2025 r. do rozkładu dołączy dodatkowe dzienne połączenie z czeską stolicą, a trzy miesiące później pociągi zaczną kursować także do Warszawy. Łącznie z Krakowa do Pragi od połowy grudnia będzie można pojechać cztery razy dziennie.
– Polska od dawna jest dla nas ważnym rynkiem. Od blisko dekady obsługujemy pasażerów podróżujących między Krakowem a Pragą, a także na trasach autobusowych w kierunku Ukrainy. Teraz dołączamy kolejne, krajowe połączenie – tłumaczy Peter Köhler, prezes Leo Express. Jak dodaje, rozkład został ułożony w taki sposób, by dało się rano dojechać do Warszawy, a wieczorem wrócić tym samym przewoźnikiem.
Na nowej linii pojadą jednostki Stadler Flirt – niskopodłogowe, klimatyzowane składy wyposażone w szybkie Wi-Fi 5G. W zależności od wybranej taryfy pasażerowie mogą liczyć na różny poziom komfortu. W klasie Economy dostępne będą skórzane fotele, w Economy Plus i Business – więcej przestrzeni na nogi oraz posiłek w cenie biletu. Najwyższa klasa Premium to tylko sześć regulowanych foteli, indywidualna obsługa i poczęstunek z napojami, w tym prosecco.
Leo Express podkreśla, iż serwuje dania sezonowe, także bezglutenowe i wegańskie. Obsługa przynosi zamówienia prosto do fotela, a w wyższych klasach część przekąsek i napojów jest wliczona w cenę biletu.
Przewoźnik akcentuje nie tylko komfort, ale także bezpieczeństwo. Regularne przeglądy taboru mają gwarantować niezawodność systemów pokładowych. W tle stoi również międzynarodowy kapitał – największym udziałowcem spółki jest hiszpańskie Renfe, operator kolei dużych prędkości na Półwyspie Iberyjskim.
Nowe połączenie przyjęła z entuzjazmem także czeska dyplomacja. – Wierzymy, iż linia między Warszawą a Pragą pomoże jeszcze mocniej zbliżyć oba kraje i ułatwi wzajemne poznanie – podkreślił Břetislav Dančák, ambasador Czech w Polsce.
Promocje i lojalność
Bilety w cenie od 9 zł dostępne są już w systemie sprzedaży internetowej. Podróżni mogą dodatkowo korzystać z programu Smile Club, w ramach którego choćby 10 proc. wartości biletu wraca w formie punktów do wykorzystania na kolejne przejazdy lub zamówienia z wagonowego menu.
Nowa siatka połączeń oznacza dwie pary pociągów dziennie łączących Warszawę, Kraków i Pragę. Dodatkowe kursy będą realizowane tylko w wybrane dni tygodnia.
Wybrane odjazdy (od 1 marca 2026):
Warszawa 7:21 → Kraków 10:18 → Praga 16:43
Warszawa 22:41 → Kraków 1:46 → Praga 7:43
Praga 12:23 → Kraków 18:48 → Warszawa 21:43
Praga 21:23 → Kraków 3:44 → Warszawa 6:15
Już od 14 grudnia 2025 pojawią się natomiast dodatkowe kursy Kraków–Praga, m.in. o 5:47 i 14:30 z Krakowa oraz 8:23 i 17:23 z Pragi.