Sieć Żabka kontynuuje bezprecedensową ekspansję na polskim rynku, planując otwieranie około 1000 nowych sklepów rocznie. W trzecim kwartale 2024 roku firma uruchomiła już 266 placówek, co oznacza średnio trzy nowe sklepy każdego dnia. niedługo sieć przekroczy magiczną granicę 11 000 lokalizacji.
Fot. Warszawa w Pigułce
Nowa strategia: jakość zamiast ceny
Żabka przyjmuje odmienną strategię niż dyskonty – zamiast konkurować ceną, stawia na wygodę i unikalną ofertę. Dyrektor operacyjny Przemysław Kijewski podkreśla, iż sieć rozwija segment gastronomiczny, wprowadzając koncept Żabka Café do ponad 8000 sklepów do końca roku.
Imponujące wyniki finansowe
Strategia przynosi efekty – w trzecim kwartale 2024 roku Żabka Group osiągnęła skorygowaną EBITDA na poziomie 1,119 miliarda złotych, notując wzrost o 41,7% rok do roku. Sieć intensywnie inwestuje, przeznaczając 407 milionów złotych na rozwój nowych lokalizacji i konceptów gastronomicznych.